I know people change and these things happen but I remember how it was back then

Värmen är nu tillbaka med full styrka och svalka kan vi nog inte vänta oss förrän om ungefär en månad. Tills dess pustar, stånkar och svettas vi vidare med en iste inom ständigt räckhåll. Dagarna rullar på och trots att det inte händer så mycket stannar tiden inte av som jag trodde att den skulle. Jag jobbar, fikar med mina tjejer, har chillkvällar framför tvn hos Lisa och njuter allmänt av fina NOLA.

I söndags var det den elfte september. Medan resten av USA och världen sörjde och mindes World Trade Center hämtade Tyne upp mig, Leni och Lisa och vi hade en liten miniroadtrip. Vi körde halvvägs upp till Baton Rouge där vi mötte upp de andra au pairerna för en swamp tour. Vi tog alla plats i båten och spenderade sen en och en halv timme med att titta på alligatorer och göra tappra försök att höra vad guiden sa (vilket dock inte gav så mycket resultat). Dog lite av värmen men det var så värt det när man fick hålla i liten gatorbaby!

Nu är det tisdagkväll och för ovanlighetens skull är jag ledig på en onsdag. Snart kommer Lisa hit för myskväll och sen blir det heldag på stan imorgon!


Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0