10 månader

Idag är det den 29 september. Jag har alltså varit i USA i tio månader nu. Den senaste tiden har det inte hänt mycket och det enda avbrottet från vardagen var väl swamp touren för några veckor sen. Det är en konstig period nu, ett vacuum på något sätt. Jag kan inte riktigt börja räkna ner inför hemfärd än för det är fortfarande några månader kvar men samtidigt är det för lite tid kvar för att hitta engagemang för nya saker. Jag har ingen som helst koll på, och noll intresse för, de nya au pairerna som kommit, att hitta nya restauranger och platser här i stan gör mig nästan ledsen för jag vet att jag inte kommer hinna skapa nya traditioner där.

En stor del av mig längtar så mycket efter att komma hem. Eller framförallt efter att få leva mitt egna, vuxna liv med lägenhet, universitet och att vara del av ett sammanhang större än det här. Men så är det stunder som häromdagen, när jag släppt av Willa på hennes social skills grupp och körde hem genom i stan i eftermiddagssolen och radion spelade en av mina favoritlåtar... Fan vad svårt det är att tänka att snart är det här inte mitt hem längre. Jag vet redan nu att jag kommer sakna ihjäl mig efter värmen, människorna, vännerna, barerna, maten... Ja, till och med stanken och oljuden kommer lämna ett tomrum efter sig.

Det här året har verkligen lärt mig innebörden av gråskalor för ingenting är självklart längre. Jag vill vara på tusen ställen samtidigt, leva tusen olika liv, gå vidare och inte släppa taget, slippa ansvar och växa upp. Allt är motsatser och förvirring och samtidigt kan jag inte hjälpa att jag mår så himla bra. Just precis nu, mitt i stormen, är jag så jävla lycklig.

Postat av: Leif

Tio månader !?! En lång kort tid? En kort lång tid? Så oändligt mycket av upplevelser på mindre än tolv och ändock blott tio av så många gångna och ännu fler att komma.Ja, tid är förvisso exakt men ändå så relativ. Dock får sägas att så mycket på så kort tid gör den till lång sådan. Förstår att Svedala gör sig påmint alltmer i tanken men glöm inte bort att ta vara på allt du har, i nuet och kommande två månader, där du är också.

2011-09-30 @ 23:39:43
Postat av: Rebecka

Å shit, det är precis så jag känner! :)

Är inte hemlängtan men vet inte vad det är, trodde det var något fel på mig eller bara jag som kännde så haha!

2011-10-02 @ 04:48:25
URL: http://rebeckaiusa.blogg.se/
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0