I get a good feeling, a feeling that I never never never had before

Jag vet inte ens vart jag ska börja! Det känns som en hel evighet sen jag och Lisa, utan att ha fått en blund i ögonen, satte oss i taxin ut mot flygplatsen för att flyga till NYC. Vi fastnade givetvis i köer på grund av en olycka och tårarna var fasen inte långt borta när vi trodde att vi kanske skulle missa planet. Dock hann vi i tid och runt 10 AM landade vi på Newark airport och efter en hel del förvirrat krångel hittade vi fram till vårt hotell mitt på Times Square. Där dog vi litegrann i våra extremt korta sängar (hallå, jag är 1.55, jag borde inte kunna sträcka ut fötterna utanför madrassen?) innan vi mötte upp Rebecka för en tur till Brooklyn och IKEA. Så himla fint att läsa stora skyltar på svenska!

På söndagmorgon köpte vi med oss frukost från Starbucks och hittade en lagom solvarm sten i Central Park där vi njöt av att vara i en av de bästa städerna i världen. Och sen var det dags! Vilken sinnessjuk känsla att träffa alla mina fyra föräldrar igen. Det tog ett tag innan det kändes verkligt. Resterande dagar i NYC blev det turistande för hela slanten. Rockefeller Center, Chrysler Building, Grand Central, Public Library, Flatiron Building, Battery Park, Brooklyn Bridge, Wall Street, Ground Zero, Broadway, Central Park och Upper East Side... Vi sprängde nog alla stegräknare i världen. Åh, fina, fina New York City. Så många minnen jag har skapat där under detta året.

På tisdagkväll bar det av till Chicago och när vi krånglat oss av tåget från flygplatsen och kom ut från tunnelbanan höll vi alla på att dö. HERREGUD VAD KALLT! Hur jag ska överleva i Sverige i december, när jag knappt klarar av Chicago i oktober, är en gåta. Trots att vi under den resterande tiden av semestern fick gå med dubbla tröjor och halsdukar och fortfarande frysa halvt ihjäl så kan jag inte hjälpa att tycka att det är en otroligt häftig stad. Så många fina minnen skapades under denna underbara semestervecka, både med min saknade familj och världens bästa vän.

Sen bar det av till värmen i New Orleans igen i sällskap med mina föräldrar. Kändes helt sjukt att se dem vandra runt längs gatorna här, äta på restaurangerna och träffa min värdfamilj. Blev en ganska enkel jobbvecka då de allihopa mer än gärna hjälpte till med barnen.
zbr>
Nu är det söndagkväll och familjen är tillbaka i kylan i Sverige, Halloween är firad (gårdagskvällen var sick!), min fjärde sista arbetsvecka påväg att ta sin början och igår var det 11 månader i USA för min del. Om 27 dagar bär det av på roadtrip och om 44 dagar är jag i luften påväg mot svensk mark. CRAZY!

Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0