The time to take you away from me - only over my dead body


Hösten har så smått börjat ta sitt grepp över New Orleans. Vissa dagar vill man gärna ha en kofta på sig och det har varit några kvällar när man har frysigt ganska rejält på uteserveringarna trots både kavaj och halsduk. Dock kommer fortfarande dagar med den kvava värmen tillbaka då och då och solen fortsätter att skina utan stopp.

Jag spenderar tid med mina tjejer så fort jag får chansen och den senaste veckan har det varit lite fest, en del promenader och en hel del Starbuckshäng. Sluttampen med barnen känns faktiskt inte så vemodig som jag trodde att den skulle göra, känner mig ju som sagt väldigt färdig med detta jobbet. Självklart kommer det komma dagar när jag kommer längta ihjäl mig efter mina små monster men just nu känns det som att jag har mer att se fram emot och längta till än saker att sakna och sörja.

Den senaste veckan har jag sakta men säkert rensat ut mitt rum och badrum och ikväll tog jag fram resväskan och har börjat packa ner saker jag inte kommer använda den sista veckan här. Imorgon är det fredag och uppstarten på min sista helg i New Orleans. 354 dagar i USA nu.


Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0