San Francisco, day 2

Just nu sitter jag och Greta utslagna i varsin fåtölj och gnäller över hur exakt varenda muskel i varenda del av kroppen värker. Efter två dagars kämpande upp och ner för San Franciscos backar är det svårt att inte erkänna sig besegrad...

Imorse efter en imponerande hostelfrukost (det är inte lite man får för 26 dollar/natten!) traskade vi bort till Alamo Park där husen från serien 'Fullt hus' ligger. Sen gick vi bort till, och igenom, området som heter Haight-Ashbury och som var ett känt hippie-tillhåll under 60-talet och än idag representerar en bohemisk och något kontroversiell livsstil. När fötter och energi började ge upp tog vi oss tillbaka mot Union Square där vi pustade ut med rejäl fika och en hel del övertrötta skrattanfall.

Imorgon står en tur till Alcatraz på schemat. Är jag den enda som är så Harry Potter-skadad att jag hela tiden måste tänka efter för att inte blanda ihop 'Alcatraz' och 'Azkaban'...?


Postat av: Stig

Hoppas att utflykten blir underbar!



Ps. Vi är väl alla lite Harry Potter-skadade innerst inne ;-)Ds.

2011-11-29 @ 00:15:00
Postat av: Leif

Jag har inga problem med sammanblandningen - Alcatraz är bekant!

2011-12-02 @ 07:43:39
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0