Muir Woods och Santa Cruz

Imorse, efter att ha ätit frukost och packat ihop våra grejer, tog jag och Greta oss ner till Folsom Street och hämtade upp vår hyrbil som kommer vara vårt hem de närmaste två veckorna. Vi höll på att skratta ihjäl oss när vi körde upp och ner längs San Franciscos backar och mer eller mindre fick gissa ifall det kom bilar eller inte på de korsande gatorna då 90-gradersvinklarna gjorde det helt omöjligt att se någonting.

Som avslutning på San Francisco-dagarna körde vi norr och korsade Golden Gate-bron påväg mot Muir Woods som är ett nationalmonument med väldigt höga, väldigt gamla träd. Jag kan ju inte direkt påstå att jag är en naturmänniska men ganska häftigt måste jag erkänna att det var. Sen kringelikrokade vi oss tillbaka ner genom San Francisco och tog motorvägen mot Santa Cruz. Naturen här i Kalifornien är verkligen vacker! Hur mycket grön skog som helst och landskapet är väldigt kuperat vilket är något ovant för mig som är van vid Skånes strykjärns-behandlade ytor.

Vi hittade fram till Artems hus, killen vi bor hos inatt, och så fort han slutat jobbet tog han med oss på en rundtur genom Santa Cruz. Än så länge har vi bara sett allting i mörker men det verkar vara en riktigt fin strandstad med en livlig hamn, strand och strandpromenad samt ett utbrett universitetsområde. Imorgon ska vi utforska lite mer på förmiddagen innan det är dags att börja den ganska långa färden ner till Santa Barbara.


Postat av: elin kusin

Saknar dig och snart får jag höra din röst igen!! :)

2011-12-14 @ 17:49:31
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0