Du är bäst nu, men du var bättre förr

Vaknade upp hos Lisa i förmiddags och chillade hemma hos henne i några timmar tills hon slutade jobba vid ett. Vi tog oss till mysiga Still Perkin' för lite brunch innan vi stack hem till mig för att hänga på min värdfamilj plus Allisons systers familj till golfturneringen Zurich Classics of New Orleans som hölls i helgen. Toms band skulle spela på efterfesten vilket innebar att vi fick bästa parkeringen, egen trailer och tält att hänga i samt så mycket mat och dricka vi kunde få i oss. Så eftermiddagen gick åt till att passa barn, lyssna på riktigt bra musik och äta kycklingvingar.

Nu är jag hemkommen efter kvällsfika på Starbucks med Lisa där vi använde varandra som bollplank för våra frustrerade känslor. Det är ta mig tusan inte alltid lätt att vara au pair! Förutom bångstyriga barn ska man lära sig att hantera den otroligt knepiga relation man har till sina värdföräldrar. Hur goa de än är så är det inte problemfritt att bo under samma tak som sina arbetsgivare och vara i beroendeställning till dem på så många olika plan. Att åka hit har gjort mig självständig på vissa sätt men på andra känns det som jag tagit många steg bakåt.

Postat av: Leif

Mamma hade rätt! Över hundra omhändertagna på Valborg som just bråkat, slagits, spytt, var knall och förmodligen frusit. Inte så mycket att missa. (Ja inte för att du skulle men du slapp se eländet)Kan förstå att kombinationen arbetsgivare/hyresvärd/extrafamilj/vänner har sina sidor emellanåt. Svårt med "paus från" kan jag tänka mig.

2011-05-02 @ 08:21:33
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0