Teknikkrig och senaste veckans äventyr

Har den senaste dryga månaden haft krig med min dator som nu har intensifierats till en blodig kupp. Därav dålig uppdatering och inga bilder. Här kommer dock senaste veckans upptåg och foton följer så fort min dator anser sig besegrad och gör som jag vill.

De senaste dagarna har jag och Lisa använt våra lediga stunder till att njuta av vädret som nu är så varmt att varenda människa går runt konstant, om inte blöt, så i alla fall fuktig av svett. Vi har haft picknick vid floden, kollat in street performances på Jackson Square, hängt på Starbucks uteservering och ätit alldeles för mycket frozen youghurt.

I fredags hängde jag med värdfamilj plus släkt till en av New Orleans största årliga händelser - New Orleans Jazz and Heritage Festival. Eller Jazz Fest som alla säger. Detta är en festival som hålls under två helger på stans travbana som förvandlas till ett virrvarr av scener, tält, mat i alla dess former och självklart en hel del alkohol. Toms band skulle spela på största scenen så i vanlig ordning blev vi tillldelade bästa parkeringen, egen backstage trailer och tält (som vi förövrigt delade med Cyndi Lauper!) och egna sittplatser vid sidan om scenen. Herregud vilken rolig, högljudd, smakrik och dammig fredag det blev!

Nu är det måndag igen (vart i hela världen tar veckorna vägen?!) och eftersom jag bara jobbar två timmar har jag ätit brunch på mysiga Still Perkin och skypat i timmatal med pappa och Caroline. Har även bokat in lite spa-tider på ett city spa på Magazine Street inför Miami. Att känna sig fräsch på stranden kan ju inte skada. Kan inte fatta att det bara är två och en halv vecka kvar.

Och att höra din röst igen efter mer än fem månader fick mig att le för mig själv när jag gick hem i majnatten. (Och jag lyssnade på Sweet Desposition hela vägen)

Postat av: Ewa

Ja, vart tar tiden vägen...? Det går så fort, så fort och snart är det 16 juni, - och då är dina dataproblem över. Härligt!?

Det är verkligen mycket musik och många festivaler i NOLA.

2011-05-11 @ 17:59:47
Postat av: caroline

åh, vilken härlig vecka älskling! vi hörs snaaaaarast, längtar redan till nästa samtal! <3

2011-05-12 @ 12:23:47
Postat av: Emma Velentino

Hej kära kusin! Fick din bloggadress av din mamma när hon var på besök igår. Så kul att få läsa lite om hur du har det, verkar helt underbart! Njut av tiden:) Sverige, familj och vänner finns kvar:) Nu ska jag kika vidare men lovar kommer in och kollar här ibland och uppdaterar mig hur kusinen har det. Stor kram till dig och ta hand om dig

2011-05-16 @ 21:49:46
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0