6 månader

Det är onsdagkväll och jag håller på att tvätta, städa och packa samtidigt som jag lyssnar på min festspellista på datorn och känner mig så galet pepp! På fredagmorgon bär det av till flygplatsen med destination Miami! Jag och Greta kommer mötas upp på Miamis flygplats och sen ta oss till vårt hostel på South Beach tillsammans. Därefter ska vi njuta av fem dagar i paradiset innan min resa fortsätter till Washington D.C. där jag ska hälsa på Valeria och utforska den amerikanska huvudstaden. Det ska bli så obeskrivligt skönt med semester! När jag kommer hem hinner jag knappt packa upp förän min fina Sanna kommer och hälsar på och sen flyger mamma in tio dagar senare. Så med start på fredag kommer jag ha en månad med noll egentid men tusen äventyr.

På söndag, på plats i Miami, firar jag och Greta även sex månader i USA, men då jag kommer vara starkt upptagen med sol, bad och paraplydrinkar så tänkte jag göra en sammanfattning av min sjätte månad redan nu. Såå, när sjätte månaden passerats har jag bland annat...

... varit på en fondraiser för Audubon Zoo.
... kollat in golfturneringen Zurich Classics of New Orleans.
... upplevt Jazz fest!
... sett Augustana uppträda <3
... hunnit börja min semester i Miami!

Kan inte förstå att det redan är halvtid i staterna för mig!

Postat av: Ewa

Hoppas du får underbara lediga härliga dagar med massor av nya spännande upplevelser! Njut!

Men visst är det otroligt att halva tiden har gått...! Vart tar dagarna vägen?

2011-05-26 @ 22:12:56
Postat av: Sara

Kul att läsa om hur du har det i USA! Vi saknar dig alla här på jobbet och glöm inte att hälsa på sen när du kommer tillbaka till Sverige igen. Lycka till med din semester!! Kram

2011-05-31 @ 19:39:34
Postat av: birgitta holmberg

Maria! Har just läst igenom det du upplever och skriver om. Du skriver på ett fantastiskt sätt och med dina härliga bilder och ditt sätt att skriva tar du oss med i det du upplever. Tack för det! Kramar i massor.

2011-06-14 @ 22:28:00
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0