Can I sail through the changing ocean tides? Can I handle the seasons of my life?

Älskade fredag är här igen! De senaste dagarna har varit så himla fina med Willa. Herregud vad mycket skönare mitt jobb som skulle vara om jag bara hade en unge att hålla reda på. Vi har lekt, gått promenader, gått till parken, gungat, spelat in videos - och Willa har för första gången fått min odelade uppmärksamhet. Hon har varit så glad, tillfreds och har lyssnat på allt jag har bett henne om. Inte ett enda utbrott! Okej, jag inser att detta låter sjukt au pair-igt men jag blev så himla glad häromkvällen när hon fick välja om Tom eller jag skulle natta henne och hon valde mig! Åh, min fina tjej!

Jag har också hunnit med bio med Lisa, flera samtal med mina nära och kära därhemma samt att välkomna sommarvädret. Det spelar ingen roll att det bara är mars - när termometern visar över 25 grader och solen gassar så är det sommar! Imorse var jag inbjuden till Willas skola på "Special Friend's Day". Mestadels var det en massa mor- och farföräldrar men det gick att hitta ett och annat syskon och några föräldrar också. Hela skolan hade öppet hus och barnen fick visa runt och berätta vad de brukar göra. Willa var så himla excited och sprang runt till alla sina vänner och sa "this is my best friend Maria!" Jag fick också träffa Willas resursperson/special pedagog för första gången. Han verkar så himla trevlig och vi klickade direkt så nu är jag redan inbjuden på fest hos honom och hans pojkvän.

Helgen består än så länge endast av lösa planer och kvällen blir väldigt lugn då jag jobbar. Funderar starkt på att titulera dagen "mysfredag" och göra milkshakes och kolla film när Willa vaknar från sin nap. Tror vi både har vanilj-, chocklad- och nötglass hemma...



I've been afraid of changing cause I've built my life around you
but time makes you bolder, children get older
and I'm getting older too


Postat av: Leif

Det låter mysigt med några dagar - bara du och Willa. Jag kan förstå att det blir något särkilt också för henne när hon får dig alldeles för sig själv .Kan tänka mig att det befrämjar er relation ganska rejält. Att du fick direktkontakt med hennes resursperson låter bra inför framtiden. Special friend låter verkligen som en utmärkelse att vara glad och stolt över. Här hemma har vi haft en fantastisk väderhelg.Sol från en klarblå himmel och en första kort stund på altanen för att lapa sol. Någon sommar är det dock inte på långa vägar. Det lyser ännu vitt på marken och det är inte av prästkragars kronblad som syns!

2011-03-20 @ 19:25:27
Postat av: Ewa

Låter väl härligt med en "mysfredag" hemma. Det behövs sådana dagar/kvällar också.

Måste kännas härligt när Willa gör det valet! Visar ju att hon är trygg hos dig.

2011-03-20 @ 22:01:15
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0