Mardi Gras out

Klockan närmar sig elva på tisdagskvällen vilket betyder att om en timme är Mardi Gras officiellt över för detta året. Det har varit en galen tid av parader, fest, mat, turister, beads och musik. Jag försöker hitta ord för att beskriva alla händelser, stämningen och pulsen men om man inte kommer hit och upplever det själv kan inga ord någonsin förmedla känslan som håller hela staden i sitt grepp under dessa veckor. Jag har tyckt det har varit så kul att ta del av denna speciella tid och det är precis en sån tradition/högtid/folkfest som passar mig som handen i handsken. Dock hade det nog varit ännu roligare om jag hade kommit hit med vänner på semester. Trots att all tid spenderad med min värdfamilj har gett mig Mardi Gras från insidan, så att säga, håller den mig också från att verkligen ta del av biten som handlar om sena kvällar och för många drinkar. Lite känsla för det fick jag ju i fredags men nästa år vill jag bannemej hit med mina mest festglada vänner och veta att jag är helt ledig med noll tider att passa. Nu ska jag kolla lite film och njuta av min sovmorgon imorgon samt det faktum att när jag vaknar upp är gatorna städade, street caren igång igen och den mesta av trängseln ett minne blott...!

Postat av: Leif

alla fester tar slut (och ska så) så efter dryga två veckor är det måhända dags. Kul, spännande och mångfasetterat verkar det ha varit och visst är det väl ledsamt att vi i Svedala inte har mycket av, för alla åldrar, gemensam festivitas. Det skulle vi må bra av tror jag.

2011-03-09 @ 23:00:21
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0