4 månader

Igår var det den 29 mars, vilket för mig betyder att en tredjedel av mitt år som au pair nu har passerat. Jag kan inte förstå att fyra månader har gått så snabbt, och så otroligt långsamt, på samma gång.

Under min fjärde månad i staterna har jag bland annat...
... firat sista veckan av Mardi Gras.
... varit på min andra Better Than Ezra konsert.
... upplevt festyran kring St Patrick's Day.
... varit på Audubon Aquarium.
... gjort mitt första (men inte sista!) besök till the Norweigan Seamen's Church.
... besökt the National World War II Museum.
... haft en matlagningsdemonstration på New Orleans School of Cooking.
... spenderat en helg med Nathalie i Philadelphia och turistat runt (Kings of Prussia, LOVE-sign, Rocky steps och Rocky-statyn, Liberty Bell och Independence Hall, NBA basketball game...)

Jag känner att jag är ganska bra på att fylla dagarna och veckorna med upplevelser och äventyr. Om alla planer jag har, inför tiden som är kvar, går i lås så kommer 2011 verkligen vara det mest händelserika året i mitt liv so far.

Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0