There are things that are known and things that are unknown and in between - there are doors

Söndag och ännu en helg till ända. Fast det har inte alls känts som helg då jag har jobbat varje dag. Det är priset man får betala för ledigheten över hela 4th of July-helgen... Jag har dock ändå hunnit med en hel del förutom skrikande barn och blöjbyten. Efter mer än sju månader i USA har jag nu äntligen skaffat gymkort på gymmet som ligger fem minuter bort. Applåder tack. Har hunnit med två pass denna helgen och jag måste erkänna att det känns grymt skönt att vara igång. Eftersom jag vet att jag alltid mår bäst när jag har saker att se fram emot har jag nu även bokat både mina flygbiljetter till Charleston (Lisa får tusan se till att vi har kul för billiga var de inte) och konsertbiljetter till Jack's Mannequin nu i veckan. Detta fina band som jag lyssnat på och avgudat i cirka sex års tid - äntligen ska jag få se dem live!

Har förövrigt hängt med Leni varje ledig stund. Det har blivit middagar, fikor, bio, shopping och en hel massa vandring runt i staden. Idag visade jag henne hela French Quarter och downtown. Våra ben och ryggar tackade oss när vi äntligen damp ner på min säng för några avsnitt av The Real World.

Nu blir det till att sova för att göra sig redo för en ny vecka som börjar med jobb, spinning och middag med Valeria som ska spendera de kommande två veckorna med sin värdfamilj här i NOLA. Life is goooood!

Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0