(mer än) 7 månader

Idag slog det mig att Lisa redan har varit bortrest i tre veckor. Jag är innerligt tacksam att jag har varit så upptagen för varje sekund jag stannar upp och tänker på det värker hela jag med saknad. Min Lisa. Hon som är min andra hälft, hon som jag delar varje dag med, hon som vet allt om mig, hon som jag har kommit så otroligt nära på bara några månader. Hon är liksom mitt New Orleans så det känns alldeles vrickat att hon inte är här på hela sommaren.
Ikväll var jag och åt middag med en ny au pair här i området. Tjejerna här är ju inte vanligtvis min typ av människor så jag försökte att inte ha för höga förväntningar, men Leni verkar vara en helt underbar människa. Så himla kul att ha någon mer i närheten att hänga med. Jag känner att hon kommer gå bra ihop med mig och Lisa.

Insåg även att mitt i allt som hänt den senaste tiden har jag passerat sju månader här i USA. Jag måste säga att den sjunde månaden har varit den händelserikaste hittills. Mellan den 29 juni och den 29 juli hann jag med att...

... vara i Miami.
... besöka Key West.
... hälsa på Valeria i Washington D.C.
... roadtrippa till Virginia Beach.
... börja min kurs på Tulane University.
... få besök av både Sanna och mamma.
... träffa och lära känna Ville, Max och Sam.
... ta mig till Frenchmen Street för första gången (dock absolut inte sista!)
... gå på strippklubb.

Ja, det har varit en salig blandning av händelser och upplevelser. Om jag tänker på allt som jag har varit med om sen jag packade väskorna i november så känns det nästan svindlande vilka möjligheter det finns i livet, bara man vågar ta dem.

Postat av: Ewa

Altid lika kul med din "månadsuppdatering". Tror att du varje månad skriver att den har varit den mest händelserika... :-).

Härlig att du får vara med om och uppleva så mycket!

2011-07-08 @ 17:16:49
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0