It's a wild parade, it's a masquerade

Och så är helgen igång! Jag slutade vid halv fem igår och hade ställt in mig på en helkväll framför tvn med mjukiskläder och glass men de planerna byttes snabbt ut och jag hoppade istället in i duschen och begav mig därefter downtown. Mötte upp Caroline, en svensk au pair som vanligtvis bor i Philadelphia, och hennes vänner och så gick vi för att få i oss lite mexikansk mat på Felipe's. Därefter strosade vi runt på Bourbon Street och det var roligt att inte känna sig som nykomlingen utan istället vara den som kunde berätta lite om de olika ställena och vad som brukar hända.

Nu har jag precis vaknat, ätit frukost och fixat mig och väntar på att Caroline och tjejerna ska komma uptown med street caren (jag vet verkligen inte hur jag ska försvenska "the street car"...) och så ska vi strosa runt lite, äta lunch och shoppa. Ikväll blir det utgång och jag är peppad!



Postat av: Ewa

Det är ofta det oplanerade eller oväntade som kan blir roligast. Kan gissa att det var skönt att få prata lite svenska?

Så bra att du fått ordning på din blogg igen.

2011-01-16 @ 12:47:38
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0