It's like I checked in to rehab and baby, you're my disease

Okej, jag är officiellt förkyld. Vaknade inatt helt igentäppt och törstig som en nödsatt i Sahara-öknen. Lyckades somna om och kunde sova till sju då det var dags att börja jobba. Gick ner och försökte förklara att jag har tappat rösten, har ont i halsen och huvudet samt är svullen i både näsa, öron och ögon (hur det nu är möjligt). Genast blev det fart på Tom och Allison som kokade saltvatten för mig att gurgla i (har aldrig testat detta innan men det funkar faktiskt riktigt bra), ordnade med te och gav mig smärtstillande tabletter som tydligen är nästan omöjliga att få tag på då de är så starka att missbrukare använder dem för att göra metamfetamin. Willa förstod inte alls varför jag inte var mitt vanliga, pratglada jag så Allison försökte förklara att "Maria has lost her voice" varpå Willa tittar förbryllat på mig och säger "Where did you put it?"

Nu är Willa i skolan, Henry sover och jag har redan fixat både tvätt och disk. Förhoppningsvis hinner jag med att se veckans Gossip Girl-avsnitt innan den lille vaknar.

Postat av: Ewa

Så trist, Maria. Hoppas du kryar på dig snabbt. Verkar ju vara dundermedicin då får :-).

Underbar kommentar av Willa!

2011-02-10 @ 16:54:03
Postat av: emelie

haha alltså barn, ibland kan man ju inte annat än att älska dom (tänkt att jag skrev det!) , det gjorde min morgon lite :D tråkigt att du blivit sjuk gumman, men hoppas att dundermedicinen hjälper så du blir frisk snabbt! Ska tänka lite extra på dig hjärtat, krya på dig <3

2011-02-11 @ 09:06:50
Postat av: Birgitta Blomkvist

Att barn har roliga kommentarer är väl både,uppenbart och underbart!



återigen,vilken bra värd familj!Tänk om de sagt,ÄH Sjåpa dig inte,eller,är ni klena i sverige.Maria Hälsa från mig,att vi är sååå lugna,med er som värdfamilj!Hoppas du är helt frisk i kväll!!kramisar

2011-02-11 @ 17:56:30
Postat av: Leif

Det är ju det jag alltid sagt - du måste hålla ordning på saker o ting! Annars blir det just så här - att du förägger nåt, rösten t ex. (Kommentaren är en av de bästa på mkt länge)Amerikanska piller mot förkylning kommer jag ihåg från din tid på dagis. En av föräldrarna reste ofta till USA och tog med sig små röda o stora blå pillar hem! Fick del av dem några gånger. Så enormt effektiva effektiva att jag bestämde mig för att inte forska i vad det var. Är det nåt´åt det hållet känner du dig snart frisk.

2011-02-11 @ 19:11:35
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0