Los Angeles (so far)


Och så går andra dagen i L.A. mot sitt slut! Igår var vi på Universal Studios från öppning till stängning. Temaparker är ju inte riktigt min grej men det är kul att ha varit där och vissa grejer var riktigt skoj - till exempel Simpsons-simulatorn där man åkte världens roligaste berg-och-dal-bana utan att egentligen röra sig en endast meter.

Idag körde vi och mötte upp Ellinor, en tjej jag träffade när jag var i Philadelphia i mars och som också är på semester här, och tog oss upp en bit i bergen för att se Hollywoodskylten. Check! Sen fortsatte turistandet med Walk of Fame, Beverly Hills och Rodeo Drive. Nu är vi hemkomna och laddar inför morgondagen då vi ska köra utanför staden för att se Malibu och Santa Monica.

Så... Vad tycker jag om L.A. hittills? Ärligt talat är det inte sådär jättemycket att hurra för. Det kanske är bättre om man bor här och verkligen har tid att lära känna staden, men det är helt omöjligt som turist. Allting ligger helt galet utspritt, det tar minst en timme att köra vart man än ska, och hela stan känns ganska sunkig med undantaget av Beverly Hills. Körningen är dock verkligen ett kapitel för sig... Motorvägarna därhemma kommer kännas som en piece of cake jämfört med highwaysen här där det alltid är minst sex filer att hålla reda på. Tack gode gud för vår gps även om hon är jävligt elak och skickar ut oss på sinnessjuka omvägar med timmeslånga bilköer lite då och då.


Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0