Onsdag är bra dag

Den senaste veckan har varit omtumlande trots att det inte har hänt något alls. Jag har tampats med min första, ihållande, hemlängtan. Vad gör jag här? Sju månader till är för länge! Jag missar så mycket! Åh, tänk min soffa, varmrökt lax från Lomma, att dansa natten lång tillsammans med världens finaste människor och alldeles för mycket vin i kroppen. Jag vill krypa upp bredvid pappa och titta på film och äta chillinötter och jag vill planera alla sommarens äventyr med min finaste Caroline.

Visst har jag längtat hem förut under mina fem månader här, men då har det handlat om ett ögonblick eller på sin höjd några timmar. Det jag har upplevt nu är en molande, desperat känsla av att det jag gör här är tidsödslande och onödigt och att det absolut inte väger upp det höga pris jag betalar i form av missade födelsedagar, fikor, fester och äventyr därhemma. Jag tror dessa känslor kommer ifrån en blandning av det faktum att det nu känns som att jag har varit här väldigt länge trots att jag samtidigt har den mesta tiden kvar, att jag hör om den ena nödsituationen efter den andra från folket på hemmaplan, att älskade valborg ligger runt hörnet samt att Lisa, min stjärna och andra hälft, har varit borta och raggat surfarkillar i Florida i en vecka utan mig.

Men idag vände det. Eller det känns i alla fall så nu när jag ligger här nedbäddad i min stora, knarriga säng. Min underbara Sanna mailade mig innan och berättade att planerna vi smidit och hoppats på nu är officiella. Måndagen den 6 juni klockan 18.02 landar min fina galenpanna på New Orleans flygplats. Jag kan inte förstå min lycka! Det känns helt overkligt att jag ska få dela de bästa bitarna av min nya hemstad med en av de bästa bitarna hemifrån. Sanna, du är efterlängtad till max! Dessutom kom min Lisa hem idag. Fick ett sms vid 4-tiden: See you at Starbucks in two hours!! Kan ha varit det finaste sms jag fått sen jag kom till USA. Nu är jag mätt och belåten efter middag, glass och prat och skratt. Dags att blicka fram emot helgen och de kommande månaderna som allihop kommer bli alldeles awesome!

Postat av: Ewa

Det är klart det måste komma perider av hemlängtan. Förstår att den kommer nu när våren brer ut sig här hemma och alla pratar om hur härligt det är. Tycker du har hanterat det jättebra!

Så skönt att du har Lisa så nära, och att hon har dig!

Skall bli kul att träffa Sanna i NOLA!

Ha en mysig helg!

2011-04-28 @ 21:48:46
Postat av: AnnG

Men det är många som är avis på att du är i landet där det händer! Haha :)



sv: Vad söt du är, jag blir så glad :) det ska jag absolut, ska sätta mig nån kväll och skriva ett mejl, är jättenyfiken! :)

2011-04-29 @ 02:16:12
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Leif

Visst - ett o annat händer väl hemma i Svedala men, på det stora hela, ändock det gamla vanliga och för dig välbekanta.Inte ens en ny partiledare för socialdemokraterna har förändrat världen här hemma - inte än i alla fall.Hemlängtan får man ju ha. Hantera den lika bra som du hantera annat som varit lite jobbigt så fixar det sig bra!

Vilken överraskning att Sanna kommer över. Det måste kännas kanonkul!

2011-05-02 @ 08:13:45
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0