NEW YORK

Åååh vilka dagar jag har haft! Greta och jag har haft så himla roligt och skrattat helt galet mycket hela helgen lång. Vi har hunnit med ganska mycket; guidad busstur där den glada och skämtsamma guiden pekade ut var filmer och tv-serier blivit inspelade, åkt och kollat in Grand Central Station (bara för att), Public Library, Converse-butiken (ja, den är faktiskt ganska häftig), gått runt i Soho och the Village, köpt godis på den nyöppnade smågodisaffären på Christopher Street, promenerat runt i Central Park och gått på Brooklyn Bridge.

Trots att vi inte lyckades få tag på några bra Broadway Show biljetter fick vi ändå vår beskärda del av kändisar. Filmen Water for Elephants hade premiär i söndags så vi tog oss ända fram till röda mattan och trängdes med tusentals andra, mer eller mindre, galna tjejer. Efter en stunds väntan fick vi lön för mödan. Jag har nu varit mindre än en meter ifrån både Robert Pattinson och Reese Whiterspoon. Jag som alltid varit så skeptisk till hysterin kring Mr Twilight måste nu anse mig besegrad - han är för jävla läcker! Vi tog oss sen bort till teatern där musikalen How to succeed in business without really trying spelas. Och ja, nu kan jag dö lycklig för nu har jag sett min älsklings, relativt korta, gestalt bara några få meter bort. Daniel Radcliffe, my one and only.

Sån himla fin helg där vi levt på hamburgare, skratt och för lite sömn. Precis som det ska vara. Jag har nu träningsvärk i benen, blåsor på fötterna och en nackspärr som heter duga. I gengäld har jag fått underbara minnen, tusen interna skämt och energi som förhoppningsvis räcker ända till Miami och Washington DC om en och en halv månad.






Postat av: Josefine

Så mysigt vännen! ser framemot att höra om det :)

2011-04-20 @ 22:03:19
Postat av: AnnG

Men gud! Du har sett Robert Pattinson in the flesh! Du är au pair i New Orleans! Du verkar ha en urbra familj! You're living my dream, måste bara säga det! Haha :) Har hört så mycket om New Orleans så jag vill också au paira där :) Är det något du skulle rekommendera? Eller vilken stad verkar bäst? :)

2011-04-21 @ 03:40:32
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Leif Blomkvist

Vilka härliga bilder från stan´och även om ett paraply kan skådas verkar du mest ha sett metropolen från den soliga sidan.Våren ser ut att ligga en knapp vecka före Sthlm.Kul att du haft ännu en lyckad turistweekend i norr.

2011-04-22 @ 17:10:55
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0