The joy of new birth and the pain of growing up, the bliss between giving my all and giving up


Idag har jag gjort de sista praktiska förberedelserna inför min flytt vilket innebar handla presenter till mina värdföräldrar och inte minst barnen samt skicka in ansökan om internationellt körkort till Motormännen. Till Tom och Allison köpte jag en bok om Sverige på engelska som var riktigt roligt skriven och full av vackra bilder som verkligen visade vårt lilla land i norr från sin bästa sida. Till Willa köpte jag en Pippi-bok (även den på engelska givetvis) samt en liten Pippi-docka medan Henry fick Herr Nilsson-dockan och världens sötaste sparkdräkt med ordet Sötnos skrivet på.

De senaste dagarna har varit riktigt tuffa för mig känslomässigt, både med flytten och en del annat. Idag var jag så oerhört lättad att känna mig glad och förväntansfull igen. Det känns som att alla ansträngningar jag har gjort förgäves äntligen ligger bakom mig och jag tar farväl. Tar farväl av människor som inte förtjänar min tid och mitt engagemang. Och jag säger farväl till dig. Så många tårar jag gråtit för dig, för oss. Så mycket jag har försökt och så mycket jag har brytt mig och så mycket jag har älskat. Jag är ledsen, älskling, men det räcker nu. Mitt hjärta orkar inte mer. Giving up doesn't mean you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go.

Jag ska sluta titta tillbaka på det som gått förlorat och på det som kunde ha blivit. Istället ska jag blicka fram på allt som nu ligger framför mig. Allt jag ska få vara med om och allt jag ska få uppleva. Livet är nåt så jävla underbart ändå!


Postat av: Caroline

Vad kul att du har följt bloggen så länge (även om jag har haft lösenord till o från)! Och det värmer verkligen att jag har kunnat inspirera dig till att våga åka, vart kommer du att hamna någonstans? Stort lycka till och hoppas att du får ett helt underbart år!

2010-11-19 @ 22:59:33
URL: http://wangberg.blogg.se/
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0