This night is sparkling, don't you let it go. I'm wonderstruck, blushing all the way home.

En riktigt bra helg har precis passerat. Efter att ha slutat jobb i fredags chillade jag lite hemma innan jag stack uptown och mötte Lisa och Leni för några timmars fika och prat. Sen gick vi upp till bion på Prytania Street för att se Fightclub som var veckans midnight movie. Tycker den bion är så himla fin. Den är säkert hundra år gammal och visar nästan bara klassiker och lite annorlunda filmer. Jag och Lisa damp ner i hennes säng runt klockan tre på natten och vaknade vid halv två på lördag eftermiddag. Uppenbarligen behövde vi sova ut...

Stack downtown och träffade Leni samt ett gäng nya au pairer och vandrade runt lite och visade dem runt. Mötte sen upp Tyne vid färjan och vår fantastic four åt kräftor och jambalaya på en uteservering medan vi lyssnade på ett jazzband i sann New Orleansk anda. Sen köpte vi sprit och läsk i närmsta affär och blandade i petflaskor som på den gamla goda tiden när man var femton och ashäftig. Åkte upp till universitetsområdet och behövde inte vandra många meter innan vi stötte på några college killar som tog med oss till ett gäng barer där vi drack billig öl, kollade football på storbildstv och lekte drinking games. Vid fyra tiden på morgonen var det dags att packa in oss sju stycken i en väldigt liten bil och köra till IHOP för frukostpannkakor. Lisa och jag ramlade i säng vid fem och vaknade inte förrän halv tre på söndagen. Vrida på dygnet någon?

Nu är det måndag, och de närmaste dagarna blir jobb, jobb, jobb. Men jag kan se fram emot ännu en helt ledig helg. HUUURRAAY!

Postat av: Ewa

Härligt med ledig helg! Ledig nästa helg också? Och snart är det semester...!

2011-09-27 @ 19:07:40
Postat av: Rebecka

Ja, det är ett tag man varit borta nu..

Hur går det med planeradet för din resemånad? :)



Vill mer än gärna ses när du är i NYC har skrivit upp det i kalendern så jag inte planerar in något annat..!

2011-09-29 @ 02:52:12
URL: http://rebeckaiusa.blogg.se/
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0