It's never quite simple, it's never that safe, it never seems perfect until it's too late,

Det är tisdag och jag har precis hämtat upp Willa från skolan för sista gången. Vi sitter nu och äter lite lunch ihop innan det är dags för mys i soffan framför Sesame Street. Om fyra dagar befinner jag mig i San Fransisco vid den här tiden. Innan dess ska det firas Thanksgiving och många saker ska sägas och göras för sista gången. Jag kan inte säga att det känns konstigt längre att ta farväl av New Orleans, för jag har hunnit vänja mig vid tanken. Jag kan inte säga att mitt hjärta brister, för jag är redo för något nytt. Men det finns en otroligt stark visshet om att detta är avslutet på ett väldigt speciellt kapitel i mitt liv som jag vet att jag kommer längta tillbaka till och sakna något kopiöst. Jag kan inte, som vissa au pairer, säga att barnen känns som mina egna, men det gör ont i mig att nästa gång jag ser dem kommer jag vara som en främling och jag kan inte kalla dessa människor för 'min andra familj' men jag tycker fruktansvärt mycket om dem och kommer vara dem evigt tacksam för allt de har gjort för mig. Även om allt positivt som ligger framför mig, och allt jag har att se fram emot, tar udden av sorgen att åka härifrån finns det ändå en panik i vetskapen om hur galet mycket jag en dag, om inte alltför många månader, kommer sakna mitt New Orleans.

Postat av: birgitta holmberg

Ta väl hand om dig, och avsked är också början på något nytt! Kram o njut av dina sista veckor. Kram Moster med gubbe.

2011-11-23 @ 16:15:02
Postat av: Leif

Ja vad mer kan man säga? förstår precis njut av dina dagar med Greta,för man vet aldrig när du kommer tillbaka.Puss Gittan

2011-11-27 @ 20:55:13
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0