Raising up slowly and getting higher (I've been living with a hole in my heart)

De senaste dagarna har New Orleans levt i oro och väntan. Mississippifloden håller på att svämma över och trots slussar och försök att kontrollera vattenflödet vet vi inte om staden kommer bli översvämmad eller ej. I huset har vi nu bunkrat upp med vattendunkar på tredje våningen och fixat så att fönstrena är redo om vi skulle behöva klättra ut.

Folket här fortsätter dock att leva sina liv som vanligt och min helg har varit busy, busy, busy. Jag har jobbat en del för Tom har varit out of town och haft spelningar med sitt band. Jag har även hunnit med shopping och häng i parken med Lisa, utgång som innehöll ett bachelor party (varför hamnar jag ALLTID mitt i nån killes svensexa?!), flörtande med den kvinnliga bartendern (?!) och efterfest med två nyexaminerade US Marshals. Jag och Lisa kom inramlades till mitt hus vid kvart över sju på morgonen och hann säga godnatt/godmorgon till Allison och barnen, som satt och åt frukost, innan vi däckade i min säng.

Sov några få timmar innan det blev dusch, påklädning och frukost/lunch/middag/whatever på Subway innan vi tog oss bort till House of Blues för att se Augustana. De var det sista av fyra band att spela så när de väl kom ut på scen hade våra ben, ryggar och nackar nästan gett upp hoppet. Alla smärtor försvann dock när introt till första låten drog igång och sen var det bara vi, musiken och kärleken till världens bästa band. Vi sjöng, vi skrek, vi hoppade och klappade och fick både gåshud och tårar i ögonen när de spelade en akustisk version av I Still Ain't Over You. Simply magical.

Nu är det måndag, ny vecka, helt okej schema och mindre än två veckor till semester, Miami och mitt  'halvtidsfirande' här i USA. Hur kan det redan ha gått ett halvår?

Postat av: Benny

Ja, hos dig verkar det mesta hända, allt från häftiga fester till hot om översvämningar.

Själv sitter jag lite loj på tåget hem till Malmö.

Känns skönt att ha hela sommaren framför sig.

I helgen blir det gräsklippning uppe vid stugan.

2011-05-17 @ 17:17:07
Postat av: gretchen

ojoj. Det låter läskigt med översvämning! jag hoppas ni klarar er! om en vecka drar vi vidare till östkusten!! HÄRLIGT!! puss!

2011-05-20 @ 04:21:47
Postat av: Leif

Och själv sitter jag och försöker uppbåda allvar och energi för att föreställa mig ett scenario där Mälarens vattennivå befinner sig 3.10 meter över normalnivå - ja apropå översvämninga. (ibland har man underliga inslag i sitt s k dagliga värv.) Vi har dock inte bunkrat upp med vatten på tredje våningen. Det torde i vårt scenario, med sannolikhet gränsande till absolut sanning, bli odrickbart innan det fyller någon funktion.



Håller tummarna för att ni också slipper "tulla" på ert förråd.

2011-05-20 @ 23:05:19
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0