Kärt barn har många namn

Många städer har smeknamn. Alla vet att med The big Apple menas New York, Kärlekens stad är Paris och Sveriges eget Venedig är Stockholm. Hittills har jag hört New Orleans omnämnas med fem olika smeknamn.

Crescent City - kommer sig av stadens halvmånformade geografi (crescent = halvmåne)
The Big Easy - i New Orleans är attityden att 'everything goes' och folk är generellt extrema livsnjutare.
The Who Dat Nation - en referens till det älskade football-laget och deras kampsång.
NOLA - sammandragning av NO för New Orleans och LA för staten Lousiana.
Nawlins - hur New Orleans uttalas med den där härliga sydstatsdialekten.

New Orleans går också under beskrivningen 'USAs mest europeiska stad' och 'Paris of the U.S'. Säga vad man vill men kärt barn har många namn och NOLA gör dem alla rättvisa!

The Saints (football-laget) kampsång som förövrigt alltid spelas på klubbarna här.

Postat av: Nathalie

Tack fina du! Det är så sjukt påfrestande just nu. Jo, min kompis kommer på besök nästa helg. Och det ka bli jättemysigt! Och i Juni ska jag nog häla på henne, och i Juli ska jag med ett gäng kompisar här på Rihanna i Philly. Så det finnju lite att e fram emot. Men har svårt för att e det just nu... Massa kramar tillbaka!

2011-05-03 @ 13:01:25
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Filippaa

Tack för den fina peppande kommentaren :) Idag känns det iaf bättre som tur är !

2011-05-03 @ 14:17:52
URL: http://flippa.blogg.se/
Postat av: Ewa

Gillar du kampsången? Lite "primitiv" tycker jag att den låter...:-))

Kärt barn har många namn, absolut, - och det stämmer ju på dig också!

2011-05-03 @ 21:46:08
Postat av: Filippaa

Du anar inte hur glad jag blir över att du skriver så! Jag tar alla tips jag kan få ! Det är inte så många au pairer här, kanske 15 - 20 stycken och alla bor så sannslöst utspritt. Jag bor jättebra och har alltid tillgång till bil och sjukt bra arbetstider - vilket de andra inte har . Så jag sitter ganska mycket och rullar tummarna vilket blir ganska småtråkigt i längden .



Har inte hunnit läsa så långt i din blogg, men hur var dina första månader? Berätta allt ! .. kanske ska göra en facebook istället på dethär!?



(jag langar en request där och slänger iväg samma mail där..hah)

2011-05-04 @ 02:15:28
URL: http://flippa.blogg.se/
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0