Visst finns det dagar då det kan göra ont

Denna veckans trötthet, många arbetstimmar samt Willas hittills värsta utbrott plus att mitt alarm inte ringde imorse (vilket resulterade i att jag vaknade med ett ryck en kvart för sent) har gjort att jag i min utmattning, för första gången sen jag kom hit, tänkte tanken: jag vill åka hem. Dock så fick jag bevisat för mig själv hur stark jag faktiskt har blivit och hur hela den här upplevelsen har fått mig att inse värdet av att kämpa. Istället för att ringa hem och låta självömkan komma över mig, kletade jag på lite mascara och mötte upp Lisa på Starbucks. Tänk att något så litet som att få gratis iste av den snälla killen i kassan och att sen få sitta med en fin vän och både spy ur sig all ilska/ledsamhet/saknad men även dela några asgarv kan vända dagen och humöret så brutalt. Nu peppar jag inför sista arbetsdagen denna veckan och sen Philly!

Postat av: Ewa

Tuff dag, gumman. Bra jobbat att du kunde vända tanken och göra något positivt i stället.

Härligt med goda vänner. Så viktigt att dom finns.

Ha underbara dagar i Philadelphia!

2011-03-24 @ 06:41:47
Postat av: Leif

"Skitdagar" har vi ibland och inte kommer man undan dem. Bra att du s a s "spottade" i nävarna i den sitsen och vände allt. Ha kanondagar i Philly. Håller tummarna för att det är isfritt!

2011-03-25 @ 08:23:29
Postat av: elin

du är duktig maria, jag avundas dig!!

Saknar dig älskade syster

2011-03-26 @ 17:18:41
Postat av: Birgitta Blomkvist

Som sagt,jag håller med Mamsen.Bra att vända tankarna till något annat.Men det vet vi ju att du är bra på! Saknar dig.Hoppas dina dagar i philadelphia varit bra!kram

2011-03-27 @ 11:35:41
Postat av: birgitta holmberg

Hej Maria! Bra jobb med dig själv! Det gör att du får en ny kunskap om dig själv. Den kan du sedan använda när helst du behöver det där lilla extra när du stöter på motgångar. Kram!

2011-03-27 @ 15:42:28
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0