You are my sweetest downfall (I loved you first)

Helgen blev, precis som jag förutsåg, lugn - men himla bra ändå! Jobbade som sagt kväll i fredags och somnade så fort Tom kom hem vid strax efter tolv. På lördag förmiddag jobbade jag några timmar (om det nu kan kallas jobb att sitta i solen och rita hopphagar) innan Allison och Henry kom hem från flygplatsen. Så fort Henry hamnade i min famn sken han upp och började skratta och borrade in huvudet mot min hals. Så fin han är, min lillkille!

När jag slutat tog jag en promenad ner mot stan och passerade, som så många gånger förr, den skandinaviska kyrkan. Insåg att jag för en gångs skull gick förbi när det var öppet så jag gick in och blev presenterad för världens trevligaste kvinna som visade mig runt. Förutom själva kyrkan anordnar de luncher, musikevanemang, säljer skandinavisk mat (åh, skorpor!) och har till och med en pool på baksidan som hon sa att jag var välkommen att använda. Dit får det helt klart bli fler besök! Från skandinaviska kyrkan gick jag till the National World War II Museum. Jag kände att för nån som läste alla böcker om andra världskriget på barn- och ungdomsavdelbingen innan hon fyllde 10, var det dags att traska dit efter snart fyra månader i staden som har USA:s nationella WWII museum. Det visade sig vara ett bra konstruerat och intressant museum där två timmar flög förbi tämligen snabbt. Efter en solig promenad stack jag hem och åt middag med Tom och Allison innan jag mötte upp Caro, en ny fransk au pair, för bio. Vi såg The Adjustment Bureau med Matt Damon som var riktigt bra och spännande! Fransmän och fransyskor är ju inte direkt kända för sin utomordentliga engelska och lite svårt är det ibland med Caros begränsade engelskakunskaper. Men med en blandning av engelska, spanska samt kroppsspråk och gester reder vi ut ganska mycket.

Söndag förmiddag mötte jag upp tjejerna i min au pair-grupp utanför New Orleans School of Cooking där vi fick en demonstration samt en historisk genomgång kring matkulturen här. Det var intressant att höra om hur olika tider, händelser och folkgrupper har bidragit till det som idag är de kända New Orleanska rätterna. Vi fick dessutom äta av allt som lagades så det blev en succé för de flesta. Tog sen en runda på stan med Caro men värmen tvingade oss till Audubon park där vi lade oss och solade i eftermiddagssolen. Avslutade helgen på favoritrestaurangen Saké med Lisa - finns det nåt bättre än sushi och tjejsnack?

Nu är det måndagkväll och jag är precis hemkommen från Lisa där vi har haft Skins-maraton. De närmaste dagarna blir det många jobbtimmar för på fredag morgon kör Allison ut mig till flygplatsen och så bär det av till Philadelphia och Nathalie!




Postat av: Ewa

Ja, även om det varit en lugn helg så har det ju varit en innehållsrik helg. Spännande muséum. Kanske kan gå dit i juni eller ännnu hellre i oktober. Gissar att både pappa och Benny är jätteintresserade.

Myspys med lille Henry. Så härligt med hans glädje!

Skall bli spännande att höra hur din helg i Philadelphia blir. Skönt att Allison kör dig till flyget så du slipper ta bussen.

Läckra skor du har på dig! Puss.

2011-03-22 @ 21:05:06
Postat av: Leif

Religonen, kriget och maten - se där en "kulturhelg" av mått. Jag skulle gärna tagit del av alla tre. Sushi och "snack" (inte nödvändigtvis tjejdito dock) hade också gått för sig. Lite avundsjuk på den värme du antyder ni har är jag nog trots min förkärlek för riktig vinter.

Den lille Henry är nog en liten "gosig" kille det.

2011-03-23 @ 07:53:01
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0