Audubon Aquarium and St Patrick's Day



Första delen av helgen har varit fin! Igår, fredag, mötte jag upp Lisa efter jobb och vi tog en promenad uptown och åt på favoriten Rockys och pratade, pratade, pratade om veckan som gått. Efter ett besök på Walgreens för lite nödvändig shopping såsom lotion, tvål, duschcreme och smink, sa vi godnatt och jag gick hem och fick mig nästan tio timmars sömn. Jobbade några timmar i förmiddags och eftersom vädret nu officiellt har övergått till svensk sommar tvingade jag ut Willa så jag kunde få lite sol på mitt vinterbleka ansikte.

När jag slutat mötte jag upp Lisa och då streetcaren inte gick, på grund av St Patrick's Day (herregud, när ska dessa parader TA SLUT?!), så gick vi (!!) hela vägen downtown till the Aquarium som vi pratat om att vi måste ta oss till. Vi spenderade några timmar med sköldpaddor, sjöhästar, Nemo-fiskar och HAJAR. Jag var så otroligt stolt över mig själv att jag inte rusade ut därifrån med min hajfobi.

Efter lite (okej, en hel del) shopping ligger jag nu i min säng med baby monitorerna inom räckhåll. Slutar om nån timme och då blir det utgång med Lisa. Det är ju som sagt St Patrick's Day idag så det lär vara craaazy ute på klubbarna. Dags att dansa av sig alla bekymmer från den gångna veckan!





Skräckslagen tjej med bara en glasruta mellan sig och hajarna...


Postat av: Leif

Det är inte utan att man undrar om det bara finns festivitasdagar i denna stad. Kanonfina bilder. Apropå officiell sommar så har vi idag fått officiell vår - det är vårdagjämning idag här hemma.Det finns m a o hopp om lite sol och värme också här vad det lider.

2011-03-14 @ 19:39:01
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0