I can't help it if you look like an angel, can't help it if I wanna kiss you in the rain so - come feel this magic I've been feeling since I met you

Så ja, det har varit en mindre evighet sen jag senast skrev vad som händer i livet. Helt ärligt så är jag alldeles för upptagen med att leva det för att ha tid att skriva om det. Dagarna med Sanna var helt underbara, vi åt gott, festade järnet, promenerade runt och pratade om allt och inget sådär som bara två vänner kan. Så himla fint att se hur bra hon och Lisa gick ihop också. Vi blev en riktigt lyckad liten trio.

Innan Sanna hann åka härifrån så fick jag nytt Sverigebesök i form av min älskade mamma. Väldigt skum känsla att se varandra igen efter nästan sju månader. På ett sätt kändes det som en livstid och på ett annat som att vi sågs förra veckan. Dagarna tillsammans var så himla mysiga med massa shopping, middagar och lyx för mig att få så mycket hjälp med barnen. Det var kul att få visa allt som nu är mitt hem och min vardag. På något sätt fick Sverige-besöken mig att inse hur mycket jag har kommit att älska New Orleans. Jag saknar fortfarande saker med Sverige och ibland slås jag av en nästan outhärdlig längtan till vårt lilla land lagom men samtidigt växer min kärlek till den här varma, svettiga platsen för varje dag som går.

Tydligen har han bakom molnen däruppe bestämt sig för att jag borde öva upp min svenska ännu lite mer för innan mamma tackade för sig så flög Ville in från Stockholm. Så nu fylls alla mina kvällar av musik, öl och dans. Jag och Ville har inte träffat varandra på sju-åtta år, och gjorde då uppenbarligen inget bestående intryck på varandra för ingen av oss minns direkt den andra, men tack vare föräldrar som är involverade i sina barns resplaner samt facebook fick vi kontakt och nu är jag alltså privat NOLA-guide. Möjligtvis funkade vi inte ihop när jag var tretton och han femton men nu har vi sjukt kul ihop. Det har varit jazz- och bluesklubbar, drinkar starka nog att få oss att både nattbada i norska kyrkans pool och gå på strippklubb, massa nytt folk som vi träffat genom Villes hostel, skaldjur och ris i sann New Orleans anda och en hel massa dans på min favoritklubb på Bourbon Street.

På måndag är det 4th of July, den amerikanska nationaldagen, vilket betyder att hela helgen kommer vara party, party, paaaaarty! Längtar som tusan för gissa vem som kommer vara ledig och ha huset för sig själv heeeela helgen lång?!

Postat av: Ewa

Äntligen uppdatering! Och jag är en del av den!

Det var härliga dagar med dig, gumman. Och det dröjer inte så länge tills vi ses igen. :-)

2011-06-30 @ 20:35:26
Postat av: Ellinore

Alltså shit, jag bara längtar mer och mer till att få komma dit!! :D Hoppas innerligt att dessa 25 dagar går fort, för då ska jag allt försöka ta min in till New Orleans så snart jag kan så ska du få visa mig runt så mycket som går. LÄNGTAR som bara den!! :D :D



Ses ju snart! :D

Kramar

2011-06-30 @ 21:51:21
URL: http://elliesdiary.blogg.se/
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0