Ups and downs - it's a rollercoaster, baby

Fredagkvällen på Bourbon Street med Leni och Valeria var så sjukt rolig! Handgrenades, shots, den mekaniska tjuren, dans, österrikare, brandmän och en grand finalé där vi joggade genom Burger Kings drive through och tiggde cheeseburgare. Resten av helgen var dock inte lika positiv. Inget dåligt hände, men en enorm trötthet och ledsnad kom över mig och på söndagkväll, efter ännu ett regnig dag, bröt jag för första gången ihop och grät av hemlängtan. Lyckades få tag på mamma och grät över hur jävla underbart Sverige är egentligen. När jag kom till punkten att jag hulkade fram 'jag vill.. buhuhu... gå in på... hick... ICA maxi och köpa... snörvel... SKÅNEMEJERIERS BLÅBÄR OCH HALLONYOGHURT... buhuhuuhuh' kände jag att det var dags att ta tag i mig själv.

Nu är det tisdag och det känns bättre. Inte kanon, men bättre. Ikväll blir det först skola och sen middag med Leni. Sushi på Saké Café - yummie in the tummy! Och om inte alltför många dagar är det fredag och då åker jag till Charleston och min älskade Lisa. Satt precis och Skypade med Josefine och insåg hur sinnessjukt fort min resterande tid här kommer gå; Charleston nu till helgen, Florida med värdfamilj i mitten på augusti, weekendkurs med Greta utanför NY, Taylor Swift konsert, en vecka i NYC och Chicago med alla mina fyra föräldrar plus Lisa, sen är mina päron här i NOLA i en vecka och sen är det bara en månad innan jag slutar som au pair och flyger till San Fransisco med Greta för ro-ro-roadtrip i California! Det kittlas i magen bara jag tänker på det.

Postat av: Ewa

När längtan faller på kan man längta efter det mesta. Lovar att du skall få massor av youghurt när du kommer hem ;0.

Skönt att det känns lite bättre idag.

Är säker på att helgen med Lisa kommer att bli jättebra. Njut o ha det gott!

2011-07-19 @ 22:29:18
Postat av: Josefine

<3

2011-07-20 @ 01:34:25
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0