I do the pretty girl rock



Söndag eftermiddag, drygt 20 grader och en luftfuktighet som gör det omöjligt att inte svettas.
I fredags jobbade jag hela eftermiddagen lång så när jag blev medbjuden hem till Mimi och Kris och barnen kändes det som en lagom mysig avslutning på dagen. Deranne och Jim var också där så medan barnen sprang runt i trädgården och lekte satt vi vuxna på altanen och pratade och drack vin.

Sov i nästan tolv timmar så vaknade inte förän strax innan elva på lördag trots att jag kommit i säng relativt tidigt kvällen innan. Tog en dusch innan jobb och eftermiddagen försvann ganska kvickt då båda barnen tog långa naps. Lisa kom över på kvällen och vi hade filmmaraton och åt onyttigheter medan jag vaktade baby monitorerna.

Lisa åkte hem i förmiddags för att jobba några timmar och jag följde med värdfamiljen till... ja, jag vet inte ens vad det heter. Mardi Gras är ju på ingång och bland annat berstår festligheterna av några stora parader som organiseras av olika grupper kallade "krewes". Tom och Allisons pappa Jim är båda med i ett av dessa och idag var som en kick-off fest där paradvagnarna visades upp och medlemmarna kunde träffas med familj och vänner och äta gott och lyssna på musik. Vi stannade så länge Henry orkade med och nu har jag spenderat nån timme på Skype med Caroline. Jag förstår inte hur två människor kan ha så mycket att prata om trots att vi hörs nästan varje dag.

Snart slutar Lisa förhoppningsvis jobba och vi ska avsluta helgen med lite välförtjänad sushi. Gott gott!


Postat av: Ewa

Du verkar ha haft en innehållsrik men lugn helg. Skönt. Mysigt att kunna göra saker med din familj och vara en del av familjegemenskapen.

2011-02-21 @ 21:51:04
Postat av: Leif

Tisdag kväll här hemma - 20 grader (ja åt andra hållet om zero Celsius, ingen luftfuktighet alls och en fullständigt omöjligt att svettas!

Helgen gick i det avkopplande, utvecklande och efterlängtade temat skåpstädning (ja inte bara, men ändock)Din helg framstår som något mer eftersträvansvärd. Värdfamiljen, också i utvidgad mening, verkar minst sagt fantastisk. Känns gott för oss här hemma att du har dem.

2011-02-22 @ 23:54:05
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0