Alla hjärtans dag

Vaknade första gången vid halv sex imorse när Greta var tvungen att gå upp för att ta taxin till flygplatsen. Somnade om och sov till nio då jag gjorde mig iordning, inväntade Lisa och fick sen skjuts av Tom ner till the social security office. Efter att fyllt i blanketter, varit nervösa och genomgått en intervju gick både jag och Lisa därifrån med ett kvitto på att våra social security cards ska bli hemskickade till oss inom två veckor. Näst på min måste-göra-lista är att öppna ett amerikanskt bankkort.

Vi tog oss tillbaka uptown och åt lunch på det mysiga caféet Still Perkin' som tyvärr aldrig har öppet på kvällarna. Medan vi tuggade i oss våra wraps pratade vi lite om saker vi skulle vilja ta tag i att boka. Det finns så mycket möjligheter att göra saker här men ibland är det inte det lättaste att få ihop scheman och lediga dagar.

Idag är det ju den fjortonde februari vilket betyder Alla hjärtans dag. USA är ju kända för att överdriva högtider men här i NOLA tycker jag inte att Valentine's day har varit så farligt. Min spännande dejt för kvällen blir filmhäng i mjukiskläder hos Lisa. Ingen dålig start på veckan inte!


Postat av: Birgitta Blomkvist



Hej!

kram på alla hjärtans dag,en dag för sent.

Vilken härlig sommarbild! njut

2011-02-15 @ 16:22:34
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0