Last Christmas I gave you my heart

Idag är det den 25 december. Den svenska julen är förbi och jag är mitt uppe i den amerikanska.
Vi kom fram till McComb, Mississippi runt lunchtid igår och efter att vi packat upp och installerat oss (vi är 7 vuxna och 4 barn så det tog en stund) Skypade jag lite med familjen där hemma. Det gjorde bara lite ont.

Klockan sex var det dags för oss alla att packa in oss i bilarna och åka till kyrkan. Det är år och dar sen jag senast var på någon form av mässa men det var faktiskt riktigt mysigt att sitta där med dessa fina människor som tagit emot mig och fått mig att känna mig så hemma här. Vi fick oss alla ett gott skratt när Willa, istället för att lägga i sin dollarsedel i insamlingsbössan som skickades runt, försökte grabba tag i så många som möjligt för egen del.

Imorse var jag oändligt tacksam att jag under vår vistelse här bor för mig själv i poolhuset. Barnen var så fulla av energi så att det var som att ha små virvelvindar flygande genom huset. Julklappsöppningen slog nog alla rekord. Jag har aldrig sett så många paket bli öppnade på så kort tid!

Nu är det snart middag med kalkon och tusen olika gratänger medan vännerna där hemma slår klackarna i taket på Slagt. Julen har passerat utan hemlängtan och jag räknar med att nyår kommer gå i samma anda, men lite, lite bittert är det att sitta med en vinpimplandes Caroline på andra sidan datorskärmen och höra om alla galenskaper där borta på andra sidan Atlanten.



Postat av: Caroline

Ja :D Helgen den 14-16 januari tror jag det blir. Ska åka med mina värdbarns kusin som är 18 och hennes kompis som är 20. Har bara träffat dom 2-3 gånger så det känns liiiite stelt! Hade tänkt höra av mig till dig när vi bokat boende och allt så kanske vi kan ses när vi kommer dit :))

2010-12-26 @ 03:00:24
URL: http://wangberg.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Måste kännas bra att nte ha hemlängtan, har nästan bara läst bloggar där au pairer skriver att de längtar hem nu i juletid.. :)

Det var inte lite paket som var på bilden.. hihi

2010-12-26 @ 10:42:43
URL: http://rebeckaiusa.blogg.se/
Postat av: Leif Blomkvist

I år slår du mig i kyrkobesök.Vi låg väl lika efter Prag. Jag kom aldrig iväg vare sig på midnattsmässa eller julotta. Inte ens Tv julotta med lussekatt, pepparkaka och kaffe blev det! Annandagen smakade - som det brukar - sillen, laxen och skinkan som bäst. Det är ett märkligt fenomen detta!



Finns det andra "måsten" - utöver julmässa och kalkon (ja o julklappar förstås) over there? Kalle o hans vänner på Tv är måhända inte givet.

2010-12-27 @ 20:40:01
Postat av: Anonym

haha, älskar "vinpimplandes"!

åh, det brukade vara du vid min sida <3

låt detta året gå fort, du är bäst, glöm inte! <3

2010-12-30 @ 23:06:09
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0