And you'll say "let's runaway now"

Idag var det som vanligt runt 17 grader och strålande sol och eftersom jag var ledig tog jag the street car och åkte ner till the French Quarter för att leka turist. Jag har ju hittills bara sett Bourbon Street men nu fick jag tid att utforska hela området. Den här stan har verkligen puls och personlighet! Det första jag såg och hörde när jag kom ut på Jackson Square, som är knutpunkten i the French Quarter, var ett gäng gatumusikanter som spelade och sjöng och hur människorna runt omkring inte bara klappade händerna utan faktiskt dansade i takt med musiken.

Jag hittade även till Urban Outfitters (yeeees!!) och gjorde lite shopping i den underbaraste av klädaffärer. Efter en lugn timme på Starbucks med en bok som sällskap begav mig hemåt och mötte upp Tom. Vi åkte därefter till Wall Mart och fixade äntligen en amerikansk telefon till mig!

Jag har tagit en dusch och ligger nu uppkrupen i sängen och ska snart sova. Imorgon börjar en ny vecka och då det är jullov är Willa hemma hela dagarna. So wish me luck!
 


Postat av: Kim

Big yay for finding an Urban Outfitters! Haha. Am guessing it's quite a bit cheaper there than it is in London? Although probably still overpriced.. I'm glad you're having a lovely time hun. I'm catching up on your blog with my dear friend google translator now!

Lots of love xxxx

2010-12-20 @ 11:55:50
Postat av: Ewa

Kul att se fler bilder från din nya hemstad. Dessutom himla fina bilder!

Jag vill också ha 17 grader varmt...! :-)

2010-12-20 @ 22:09:21
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0