Everyday is a winding road (I get a little bit closer)

Denna lördagen spenderas lite annorlunda än den förra. Istället för drinkar och party är det mjukiskläder och baby monitors som gäller. Allison och Tom har lagt barnen och nu begett sig iväg för middag med Allisons föräldrar och Mimi och hennes man. Duranne fyller nämligen år imorgon så därför ska de fira lite ikväll. Förhoppningsvis blir inte kvällen alltför krävande; Willa lär sova hela tiden och förhoppningsvis gör även Henry det. Själv har jag laddat upp med The Hills och Ben and Jerry's så det blir nog en rätt fin lördag ändå!

Veckan som har gått har rullat på bra. Jag får så mycket frågor hemifrån om "Vad gör du? Vad händer?" och även om min flytt och mitt liv här är något av ett äventyr så är det inte så att det varje dag händer något exceptionellt. Jag jobbar 45 timmar i veckan så mina vardagar består mest av lek, blöjbyten, tvätt och matning. När jag är ledig har jag mitt eget rum att städa, mina egna kläder att tvätta. Det blir inte jättemycket tid över med tanke på att jag gärna ska hinna sova lite också. När jag dock har några timmar över brukar jag ta lite promenader i området, en hel del tid spenderas på mitt mysiga favoritfik och så kommer jag då och då på nödvändigheter som behöver inhandlas och då bär det av till Wall Mart.

Hur fantastisk jag än finner den här staden och hur spännande det än är att göra något nytt så är det en vardag här också. Som tur är så trivs jag hittills väldigt bra med den vardagen och redan nästan vecka blir det ett litet break då vi åker upp till Mississippi för att fira julen hos Allisons föräldrar.




förra helgen på nån klubb på bourbon street.


Postat av: Rebecka

Härligt att allt ändå flyter på bra :)

Kan nog vara smart att vänta med mobilköp till jag är därborta.. Hur har det gått för dig, hittat någon än?

2010-12-19 @ 15:29:34
URL: http://rebeckaiusa.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej gumman!

Ja, visst är det så - var man än i världen befinner sig så finns det alltid en vardag. Sen gäller det ju att sätta så mycket guldkant på den som möjligt...:-) Hoppas du fick en lugn och fridfull kväll med B&J och The Hills. Puss på dig.

2010-12-19 @ 18:36:28
Postat av: Leif Blomkvist

Livet består ju mest av "vardag" och tur är nog det. Det är förmodligen den som ger mest av erfarenhet o insikt - kort o gott kunskap om andra sätt att göra, värdera och förhålla sig - dvs av kulturellt utbyte. Att vara turist ger trots allt rätt begränsad kunskap om andras värld.

2010-12-25 @ 20:47:11
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0