First day of the rest of our lives

Så var första arbetsdagen avklarad! Klockan närmar sig tio och jag ligger nyduschad i sängen med en kopp te och ett avsnitt av One Tree Hill. Imorse ringde klockan vid sju och en halvtimme senare hjälptes jag, Allison och Deranne åt med frukost och påklädning av Willa medan vi skickade Henry emellan oss. Vid åtta åkte Allison till jobbet och lämnade av Willa på preschool och förmiddagen flöt på väldigt lugnt då Henry sov den mesta av tiden. Detta gav mig tillfälle att ligga på soffan och läsa i boken om Sverige som jag gav Allison och Tom i present - den var faktiskt himla roligt skriven.

Vid tolv körde Deranne och hämtade upp Willa medan jag gjorde iordning för lunch och när vi (äntligen!) lyckats få upp Willa för sin nap blev jag fri i några timmar. Jag tog min karta och begav mig för första gången själv (och för första gången gåendes) ut på gatorna i New Orleans. Eller ja, det var väl kanske lite att ta i för jag höll mig bara i området då jag inte ville riskera att gå vilse. Jag gick i alla fall vår gata åt båda hållen och insåg att vårt hus ligger mitt emellan St Charles Avenue och Magazine Street som båda är stora gator med affärer, hotell, restauranger, gym och på St Charles även New Orleans berömda streetcars.

Nu ikväll åkte vi över till Allisons syster Mimi för kvällsmat. Hon har två barn; Conley, sex år, och Charles, tre år. Conley ville visa mig sitt rum, Charles ville bli kittlad och Mimi frågade tusen frågor om hur jag mådde och hur jag trivs än så länge. Till och med hunden kom ideligen fram för att bli klappad och gosad med. Tack gode gud för min fina värdfamilj!



Postat av: Ewa

Kul att se lite bilder på huset och miljön omkring, och självklart på barnen också!

2010-12-07 @ 21:07:39
Postat av: Leif Blomkvist

Vad lång Willa ser ut att vara för en treåring. Huset och gatubilden ser predis ut som de man brukar se i filmer från södern. Den "nya" familjen växer fort - härligt!

2010-12-08 @ 08:13:46
Postat av: Benny

Hello!

Så skönt att du får lite tid för dig själv på dagarna. Njut så länge det går.

Har du någon bild på fram och baksidan av huset?

Stockholm -7 grader

Kram

Benny

2010-12-08 @ 17:35:14
Postat av: Caroline

oooh vilken söt bebis!

2010-12-09 @ 01:39:01
URL: http://wangberg.blogg.se/
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0