San Francisco, day 3

Vilken fantastisk dag vi har haft! Efter frukost tog vi oss ner till Fisherman's Wharf där vi hoppade på en båt för att ta oss ut till Alcatraz. Vi spenderade sen tre och en halv timme med att vandra runt, lyssna på audio tour och lära oss en hel massa om den lilla öns historia. För en liten historienörd som mig var det alldeles lovely! Galet nog träffade vi även helt random en annan au pair tjej från New Jersey som Greta känner - helt av en slump. Hur liten är världen? Hon har gjort en busstur runt California så kvällen spenderade vi sen med henne och två australiensiska killar (som dessutom visade sig bo på vårt hostel) hon lärt känna under sin resa samt au pair-kompisen hon nu besökte i San Francisco. Riktigt fin dag och kväll!

Imorgon är det dags för mig och Greta att hämta upp bilen och styra kosan mot Santa Cruz. Lite nervösa inför bilkörningen får vi nog erkänna att vi är... Men det ska nog gå bra! Efter tre dagar i San Francsisco blir nog min sammanfattning att även om jag gillade vissa delar av staden är det inte en stad för mig. Det är för smutsigt, för mycket konstigt och obehagligt folk och för mycket BACKAR. De delar jag tyckte om inser jag att jag mest tycker om för att de påminner mig om andra platser. Området kring Union Square hade kunnat vara Oxford Street i London eller Soho i New York, Haight-Ashbury känns som en mer oborstad version av Camden... Så även om dagarna här har varit himla fina känner jag inte direkt att det är ett ställe jag kommer vilja återvända till.


Postat av: Rebecka

Ni verkar ha det riktigt bra :)

Fina bilder btw :)

2011-11-30 @ 00:59:21
URL: http://rebeckaiusa.blogg.se/
Postat av: Ewa

Härliga bilder. Härliga dagar.

2011-11-30 @ 21:27:48
Postat av: Leif

Det är till att ha internationella jämförelser

2011-12-02 @ 07:48:18
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0