Goodbye NOLA

Och så är kvällen här. Sista arbetstimmen som au pair förbi, väskan är packad, alla adjö sagda och jag sitter klarvaken i min säng med världens största klump i magen. Jag kan knappt förstå att jag har längtat till den här dagen. Alla har gråtit runt omkring mig idag och jag önskar så att jag kunde göra detsamma för då skulle jag få ur mig allt jag känner, men som vanligt blir jag bara skakig och darrig men utan en enda tår. Jag kan inte ens beskriva känslan att säga hejdå till barnen, till Tom och Allison, till Lisa och Leni... Så mycket kärlek jag känner till de här människorna som har blivit hela min värld. Just nu vill jag inte alls härifrån. Det är så märkligt att helt plötsligt känna sån panik då jag varit så samlad hela tiden. Jag vet ju att jag vill hem, att jag är redo och färdig, men herregud vad ont det gör ikväll. Jag har oftast älskat mitt liv här och jag kommer sakna det något enormt. Den här galna, konstiga, högljudda, märkliga staden... Fina New Orleans, tack för allt du har gett mig.

goodbye red beans, goodbye rice
goodbye pralines and Zatarain's spice
goodbye cathedral, goodbye French Quarter
goodbye Café Du Monde, goodbye muddy water
goodbye po'boys and Hubig's pies
goodbye Lucky Dogs and Cooter's fries
goodbye to the Saints and the Dome filled with noise
goodbye to the fans cheering 'Bless you, boys!'
goodbye to the Hornets and the balls that they dunk
goodbye to the bands playing jazz, blues and funk
goodbye to the restaurants with their glitz and glam
goodbye to the cooks and the chefs who yell 'BAM!'
goodbye to the Aquarium and the Audubon Zoo,
goodbye to the fishies and animals too
goodbye to the Bunny and the bread that he bakes
goodbye to the Causeway that crosses the Lake
goodbye doubloons and Mardi Gras things
goodby e to Rex and to cakes made for Kings
goodbye to the streetcars and rides that are breezy
goodbye to the city they call The Big Easy

Postat av: Ewa

Åh gumman min. Så klart måste det få kännas ledsamt och sorgligt att lämna! Du har haft en fantastiskt år med fantastiska upplevelser och händelser.

Att ta farväl är alltid sorgligt.

Men du har med dig fantastiska minnen och vänskaper/relationer som säkert består även om avståndet blir längre.

2011-11-26 @ 10:54:45
Postat av: Leif

Ja att skiljas från stan och inte minst familjen måste vara svårt.En plats som inneburit så mycket under så lång tid blir kvar i hjärtat för alltid. Poemet tycer jag du ska skicka till "News of today in Nola" eller vad lokaltidningen nu kan heta. Den ÄR värd att läsas av fler!

2011-12-02 @ 07:41:40
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0