The wonder that I made, I am here to stay

Åhh så skönt det var att sova ut idag! Vaknade kvart i tolv och kände mig alldeles omtöcknad men utsövd. Efter att ha gjort mig iordning och skypat lite med Anton (var alldeles för längesen sist!) satte jag mig med Allison och hittade flygbiljetter till Philadelphia. Yes - om tre veckor ska jag spendera helgen hos Nathalie! Det ska bli så himla kul att se en ny stad, turista och inte minst träffa söta Nathalie som är au pair där och som jag har haft kontakt med de senaste månaderna. Hon har redan bokat biljetter till basketmatchen mellan Philadelphia 76ers och Sacramento Kings som äger rum på söndagen när jag är där. Åh så taggad jag är!

Idag har det vackra vädret återvänt till New Orleans, om dock lite kallare än de senaste veckorna. Jag tog en lång promenad genom the garden district i takt till min nya spellista på iPoden. Finns inget bättre när man behöver rensa tankarna och tanka lite ny energi. När jag kom hem mötte jag hela värdfamiljen i dörren så jag följde med dem upp till St Charles för att titta på paraderna. Willa och jag klättrade upp på hennes stege (alla barn i NOLA äger en slags stege med sittplats för att kunna se paraderna under Mardi Gras) och halvdansade till musiken och nån timme senare somnade Henry i min famn och jag fick svara på frågor från förbipasserande om min "son". Det är samma sak varje gång jag har Willa och Henry i vagnen; först ler alla när de ser två söta små barn, sen ser de mig, och att jag är såpass ung, och deras ansiktsuttryck förvandlas till en blandning av medlidande och skräck. Jag kan verkligen se hur de tänker "poor girl, what has she gotten herself into?!"

De första dagarna på au pair-skolan sa de till oss att det finns inget bättre preventivmedel än att åka ett år som au pair. Hur underbara Willa och Henry än är så ligger det nåt i det!

Postat av: Leif

Philadelfia - låter spännande. Ska bli kul att höra vad du tycker om basket i riktig "basketmiljö". Skönt med en riktig sovmorgon kan jag tänka efter sistlidna helg. Jättefin bild på er båda.

2011-03-07 @ 08:12:38
Postat av: Ewa

Vilken fin bild på dig och Willa!

Kul med besök i Philadelphia!

2011-03-07 @ 22:40:47
Postat av: Nathalie-Au pair Philadelphia

Ska bli sååååå kul nör du kommer! Längtar! :)

2011-03-08 @ 03:58:37
URL: http://httpmyaupairdiary.blogg.se/
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0