Both of us never tiring, desperately wanting

Ligger nu halvdöd i sängen med ett stort glas vatten och en skål med glass. Jag är så bakis och trött att en tur till affären femtio meter ned på gatan känns alldeles övermäktig. Fy tusan vad roligt vi hade igår! Lisa kom hit när hon slutat och sen gick vi (!!) ned till the French Quarter och House of Blues för att se Better Than Ezra. Åh så bra de är! Därinne träffade vi några killar från Dallas som var i stan för att fira den enas födelsedag. Sjukt sköna killar som såg det som kvällens uppdrag att bjuda oss på så mycket öl och shots vi kunde få i oss. När konserten var slut var vi extremt glada i hågen och begav oss ut på ett fullsatt Bourbon Street. Det är helt galet vad mycket folk det är i stan nu under Mardi Gras. Det går knappt att ta sig fram! Kvällen och natten fortsatte med drinkar och dans på klubben där min favoritbartender jobbar. Jag ramlade i säng vid halv fyra och hated my alarmclock with a passion när den ringde halv tio. Då ska vi inte prata om stackars Lisa som började jobba åtta imorse...




Jobbtimmarna idag gick väldigt fort då vi gick upp till St Charles för att titta på dagens parader. Jag tror dock att barnen börjar tröttna, för Henry somnade och Willa vägrade gå ur vagnen medan jag och Allison hoppade, vinkade, skrek och skrattade. Hem gick vi först när regnet tvingade oss till reträtt. New Orleans som ALLTID har så underbart, soligt väder ska självklart dra på sig tornadovarningar under Mardi Gras!! Jag börjar jobba vid åtta ikväll igen, då Allison ska se Toms band, så nu laddar jag upp med filmer för uppesittarkväll med baby monitorerna. Jag tror kvällens tema blir chick flicks från åttiotalet...


Postat av: Ewa

Ja, du lät lite matt i går när vi pratade :-).

Även om du nu börjar bli mätt på karnevalen så är det ju fantastiskt att ha upplevt den.

Underbara bilder på barnen och dig. Oj, så lång Willa är!

2011-03-06 @ 10:34:46
Postat av: Leif

Vatten o glass låter som en frukost värd Folkhälsan.Det är inte utan att man önskar man fick uppleva åtminstone en av karnevalkvällarna.Verkar vara en minst sagt häftig upplevelse.

2011-03-07 @ 08:07:24
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0