PHILADELPHIA

Where to begin...? Jag kan ju börja med att beklaga att jag aldrig kommer kunna återvända till Sverige. Den New Orleanska värmen har sabbat mig totalt - jag är absolut ingen viking längre. Fy tusan vad jag har frusit denna helgen, men FY TUSAN vad roligt jag har haft det! Allison körde ut mig till flygplatsen i fredags morse och, efter en mellanlandning i Cleveland, landade jag fem timmar senare på flygplatsen i Philadelphia. Nathalie hade inte slutat jobba än så efter hennes instruktioner hittade jag ett tåg in till stan där jag bytte till tåg nummer två som tog mig ut till förorten där hon bor - Bryn Mawr. Efter att hennes värdbarn gått och lagt sig körde vi till Kings of Prussia som är USAs tredje största köpcentra. Otroligt nog blev det ingen shopping men däremot middag på Cheesecake Factory och även jag har nu joinat fanclubben av denna amerikanska restaurangkedja!

Lördagmorgon så var vi uppe med tuppen för att köra Nathalies värdbarn till sin kör. Vi fick även uppdraget att lära småtjejerna sjunga Vem kan segla förutan vind och blev grymt imponerade av hur snabbt de lärde sig. Medan körövningen fortsatte utan oss vandrade jag och Nathalie runt i byn och besökte en marknad/saluhall samt älskade Starbucks. När Nathalies jobbtimmar var över tog vi tåget in till Philly. Trots kylan (huuuuu så kallt!) spenderade vi resten av dagen vandrandes runt i staden. Vi såg the LOVE-sign, Rocky-trappan och Rockystatyn samt the Liberty Bell och Independence Hall (dock endast från utsidan då de hade hunnit stänga) Middag åt vi, tillsammans med Nathalies vän Ellinor, på världens underbaraste CHOKLADrestaurang! Jag kan meddela att jag nu har ätit den godaste hamburgare som någonsin har, eller någonsin kommer, existera. Efter lite tvtittande i sängen somnade vi relativt tidigt för att samla krafter inför söndagen.

Klockan tio på förmiddagen tog vi tåget in till stan för att där byta till tunnelbanan som skulle ta oss ut till arenan för vår första NBA basketball game någonsin! Philadelphia 76ers vs. Sacramento Kings. Allting var verkligen sådär som i filmerna; cheerleaders, lagmaskotar, spelarna som sprang in medan kommentatorerna presenterade dem under höga hurrarop, alla ställde sig upp och sjöng nationalsången innan matchstart, alla åt chilifries och pretzels och "kissing cam" existerar verkligen på riktigt. Matchen var otroligt jämn och när de sista sekunderna kom låg the sixers under med två poäng. Tror ni inte att en av spelarna sätter en tvåpoängare i BOKSTAVLIGEN sista sekunden?! Hela publiken hoppade upp och skrek av glädje. Synd bara att de förlorade i förlängningen... Efter ännu ett besök på chokladrestaurangen, där vi åt den himmelska hamburgaren, blev det hemfärd och kvällsmys framför Jersey Shore.

Klockan fyra imorse ringde alarmet och vi satte oss i bilen med kaffe och te och hade duett sing-a-long till radion hela vägen till flygplatsen. Här hemma i NOLA väntade två småttingar som båda verkade väldigt lyckliga över att se mig igen. Väldigt fin måndag med de små liven! Nu ska jag strax möta upp Lisa för kramar och cath up talk, kan inte minnas sist det gick en hel helg utan att vi sågs...

Är så himla lycklig att Nathalie tog emot mig i helgen och att jag fick spendera så fina dagar i vackra Philadelphia.








Postat av: Anonym

Hahhaha, garvar så mycket bara jag tänmker på helgen som gick. Kommer garva så fort jag tänker på dig i fortsättningen.. Komiskt! Men du är kul! ;D tss... Tack för en superbra helg! Jättekul att du ville komma hit. Ska ta en överblick över datumen och se om vi kan få till något i sommar med New Orleans. :D

2011-03-29 @ 03:13:24
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Caroline Wängberg

Vad konstigt det känns att sitta och läsa att du varit i Philly och känna igen allt du pratar om! Synd att jag inte va kvar så att vi hade kunnat ses bara ;)

2011-03-29 @ 06:50:26
Postat av: Ewa

Where to begin...? Ja, jag hoppas ju att du kommer hem till Sverige igen! Annars blir det ännu kallare och tråkigare här! :-))

Ännu en spännande och härlig upplevelse för dig. Ditt år "over there" är verkligen fullt av olika händelser, upplevelser, platser och nya erfarenheter.

2011-03-29 @ 21:45:25
Postat av: Birgitta Blomkvist

OJ! Oj! vilken helg! ännu en som jag förstår fantastisk helg....kul att läsa Maria

2011-03-29 @ 21:58:44
Postat av: Leif

Intressant att du har dygn med 28 timmar! Ja så måtte det väl rimligen vara när du hinner med så mkt på en helg inkl resa. Inte för att jag är basketbiten precis men där skulle jag gärna varit med. Detsamma gäller för allt du beskriver - möjligen chokladresturangen undantagen. Jag säger det igen - kanonkul att få del också av så bra bildberättelse. Miljöbildskompositionerna blir bara bättre o bättre. Tack för dem.

2011-03-31 @ 10:40:07
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0