Cause I don't wanna waste another moment saying things we never meant to say

Idag är det den 28 januari - vilket betyder att imorgon har jag varit i USA i två månader. Under min andra månad i landet lite större har jag bland annat...
... vandrat runt i City Park och kollat in deras Celebration of the Oaks.
... varit på konsert och sett Better Than Ezra (som jag nu lyssnar på konstant)
... firat nyår på Bourbon Street.
... testat fler maträtter typiska för södern och New Orleans såsom red beans and rice och jambalaya.
... fyllt 21 och druckit mina första lagliga drinkar i staterna.
... sett en kyrka brinna ner bara 100 meter från mitt hus.
... turistat runt och sett bland annat Lafayette Cemetery, Goodrich-Stanley House och Grace King House.

Två månader av tolv - det är en sjättedel! Fast jag får väl egentligen räkna en extra månad eftersom jag ska resa runt på västkusten i december när mitt au pair-kontrakt tar slut. Jag kommer landa hemma i Sverige lagom till nästa jul. Det känns helt galet långt bort men samtidigt går tiden så himla fort så när jag väl ska gå på planet hem är jag redan nu övertygad om att jag kommer att tycka att året har sprungit förbi.

Om två timmar tar jag äntligen helg! Dock blir det en väldigt lugn start; kvällen kommer att spenderas framför tvn med Megan och Lisa och alldeles för mycket glass. Både igår och idag har jag känt mig väldigt trött och hängig så nu blir det myskväll och förhoppningsvis minst 10 timmars sömn.

Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0