The littlest things that take me there, I know it sounds lame but it's so true

Nu ligger jag nerkrupen i sängen efter en tiotimmars arbetsdag som bland annat har innehållit en brännskada på min högra tumme. Hur distraherad måste man vara för att bränna sig på ångan från behållaren där jag rengör Henrys nappflaskor i? Jag märkte seriöst ingenting förän en stor blåsa hade börjat täcka hela tummen men nu gör det desto ondare...

När jag slutade vid halv sex tog jag en snabb dusch innan min counsler hämtade upp mig för en fika med en ny au pair som flyttade hit för bara en vecka sen. Hon bor bara några minuter bort med street caren och verkar himla trevlig så jag håller tummarna för en ny vänskap.

Nu - några kapitel i femte Harry Potter-boken (nej, jag blir aldrig för gammal för att läsa dem!) och sen en ordentlig natts sömn.

Postat av: Ewa

Aj,aj,aj...

Kul med den nya aupairen! Håller tummarna./Ewa

2011-01-19 @ 07:22:53
Postat av: Birgitta Blomkvist

oj,oj,aj bränt tummen!hoppas du har nån liten värktablett.God morgon,efter en hel lång natts sömn!

hoppas dan blir bra trots brännskada!Låter skönt att gå omkring,i kofta o solglasögon.

2011-01-19 @ 13:27:15
Postat av: birgitta holmberg

Inte kul med brännskador inte, men det läker. Kul för dig med ny bekantskap hoppas det kommer att funka.Kram från moster

2011-01-19 @ 20:35:22
Postat av: Leif

Nej - är det verkligen sant?! Kan du återigen ge dig i kast med den Harry! Tips - byt till Harry M (Martinsson. Nu ska du väl inte bränna tummar särskilt ofta får vi hoppas men om ( såväl för tummar som annat)- kallt vatten, under lång tid, så fort som möjligt. Spännande med ny "kollega" i grannskapet.

2011-01-19 @ 22:36:22
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0