Don't be scared to be free, to let go



Fredag igen! Veckorna springer verkligen förbi och den här veckan har jag av någon anledning varit så väldigt medveten om hur kort min tid här egentligen är. Jag har snart varit här lika länge som hela min Londonvistelse - hur galet är inte det? Det känns som att jag kom hit förra veckan! Även om jag redan har hunnit göra en hel del saker finns det så fruktansvärt mycket mer jag vill göra, se och uppleva innan jag återvänder till Sverige. Jag har en hel del halvlösa resplaner och jag är väldigt stolt över hur mycket pengar jag har sparat ihop sen jag kom hit. Nu väntar jag bara på att våren ska komma så att jag kan göra lite weekendturer längs östkusten. Jag överger inte solskenet och värmen här i NOLA när resten av landet är inbäddat i snö och minusgrader. Istället får jag besök. Om tre veckor kommer Greta, en svensk au pair som bor utanför New York, och spenderar en helg med mig! Vi har pratat om att resa runt tillsammans på västkusten när vårt au pair år är slut och värmer upp lite genom att åka och besöka varandra. Ska bli himla skoj att se New York igen lite längre fram i vår!

Har nu kommit halvvägs genom påklädningsprocessen, sminkat mig för första gången denna veckan och snart ska jag möta upp Lisa, den nya au pairen, för middag och bio. Jag hoppas att Black Swan är lika bra och läskig som de säger...


Postat av: Ewa

Ja, så fort tiden går! Känns nästan overkligt att du redan varit borta så länge. Men om man har det bra brukar tiden försvinna iväg :-).

Hoppas kvällen med Lisa blev bra och att ni trivdes tillsammans. Vore ju kul eftersom hon bor relativt nära dig.

2011-01-22 @ 14:35:08
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0