All we know is distance, we're close and then we run

Jag kan inte förstå att det redan är torsdag! Den här veckan har bara flygit förbi trots att det har varit jobb, jobb, jobb. På tre dagar har jag jobbat trettio timmar, puuuuh! Nu har alla rutiner fallit på plats och att handskas med båda barnen samtidigt känns varken läskigt eller överväldigande längre utan istället hanterbart och mestadels himla roligt.

Willa och jag gungar, sjunger och dansar, brottas, läser och tittar på Chuggington (barnprogram om olika färgglada tåg som hon är besatt av) och jag kan nu alla namnen på tågen, heja mig! Henry kommer nog bli det mest Disney-inspirerade barnet nånsin. Jag har nämligen märkt att de enda barnsånger jag kan utantill är just Disneysånger så jag överröser honom med Alladin, Pocahontas, Lejonkungen och Lilla sjöjungfrun. Han verkar inte ha en alltför dömande inställning till min sångröst trots att han är son till en riktig musiker.



På tal om Tom och hans band... Jag hade inte riktigt fattat hur stora de faktiskt är! De har uppträtt hos Jay Leno, The Fray har angett dem som sin inspiration och Taylor Swift gjorde en cover på deras låt Breathless när hon var var del i uppträdandet Hope for Haiti. De senaste dagarna har jag lyssnat på deras låtar nonstop och jag älskar dem! Musiken är medryckande pop/rock och deras lead singer och songwriter Kevin är fantastisk på att skriva texter.


Absolutely still


Our last night


Breathless

Som sagt, det är redan torsdag. Det betyder att det bara är två dagar kvar till min födelsedag. Jag kan absolut inte förstå att jag fyller tjugoett. Jag är officiellt gammal. Därför är det himla skönt att vara i USA just nu, här tycker alla fortfarande att man är skitliten. Varje gång vi har varit ute och nån har frågat mig om hur gammal jag är får jag alltid höjda ögonbryn och tveksamma "for reeeeal?" som reaktion på mitt svar. Kommer antagligen fira in min födelsedag på Bourbon street med Laura och Megan imorgonkväll och beställa min första, lagliga, drink här i staterna.

Nej, nu blir det duschen och några avsnitt av Vänner. Sovmorgon till halv tio imorgon, yeees!


Postat av: birgitta holmberg

Ha en fantastisk födelsedag o kramar i massor från oss i Klinte. Här är det full vinter med massor av snö, men snart ska solen skina även på oss. Birgitta med gubbe o barn o barnbarn hälsar!

2011-01-07 @ 18:57:07
Postat av: Leif Blomkvist

Låter härligt,känns som det är ok! Att få beställa drinkar.

2011-01-07 @ 20:42:46
Postat av: Ewa

Heja dig, Maria!!!

2011-01-07 @ 20:57:42
Postat av: Leif Blomkvist

Kul att vardagsrutinerna fallit på plats. Måste göra 10 timmarspassen något mindre tuffa. Henry´s sannolika inställning till din sång ska du självfallet se som mötet mellan spirande talangfullhet och ett öppet (barna-)sinne! Apropå Henry - vad i hela friden är han omgiven av i sin stol? Apropå ålder - det är inte klokt att du blir så gammal,till trots att jag ibland tycker att du är alldeles för liten, för att bli så stor.

2011-01-07 @ 22:21:46
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0