The moment was there but we lost it, time changed it all and we let it

Jag ligger nu uppkrupen i en av sofforna i Jim och Durans vardagsrum i McComb, Mississippi. Jag och Allison ska spendera helgen här med barnen. Jag älskar Allisons föräldrars hus! Det är så himla mysigt med gammeldags möbler, öppna spisar och soffor så mjuka att det är omöjligt att resa sig upp när man väl har satt sig. Storleken på huset är ju också i en klass för sig med tanke på att det bara bor två personer här. Faktumet att de har tre gästrum plus ett poolhus som alltid står redo för besök med rena handdukar, nybäddade sängar och böcker och tidningar som byts ut beroende på vem som ska bo i rummet tycker jag är ganska fantastiskt... 

Timmarna i bilen på väg hit gick bra; Willa tittade på Finding Nemo (hur är det möjligt att tjejen fortfarande, efter tretusenhundrafemtioåttonde gången, blir lika förtvivlad när Nemo skiljs från sin pappa?), Henry sov och jag och Allison pratade om allt och inget. Nu är vi uppackade och jag har kvällen och morgondagen ledig. Det ska bli så himla skönt att bara ta det lugnt, läsa, kolla tv och umgås med Allisons föräldrar. Mysigare och mer omtänksamma människor finns inte! Dessutom passar det mig bra att spara in lite pengar denna helgen. Om en vecka kommer Greta ner från New York för att spendera helgen med mig. Då kommer det utan tvekan att gå åt pengar! Jag har planerat lite saker vi ska hitta på men jag känner mig fortfarande själv relativt ny i NOLA så jag får be Tom och Allisons om lite synpunkter på vilka saker vi absolut måste hinna med. Det ska bli så himla kul att träffa Greta och det ska bli så skönt att prata svenska nonstop i tre dagar!


Postat av: Ewa

Hoppas du trots allt får en bra helg och att du hinner njuta några timmar i deras bibliotek. Älskar dig.

2011-02-05 @ 10:32:05
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0