If you only knew what the future holds, after a hurricane comes a rainbow

Nu är det söndagkväll och bara en halvtimme kvar till Alla hjärtans-dag. Vilken otroligt underbar helg jag har haft! Till min stora lycka vaknade jag på fredagmorgon och kände mig betydligt bättre - jag tror de amerikanska tabletterna gjorde susen så för min egen sinnesfrids skull ska jag absolut inte kolla innehållsförteckningen. Arbetsdagen gick ganska kvickt och sen spenderade jag nån timme med att dammsuga, städa och tvätta för att eliminera risken att Greta skulle vända på tröskeln. Vid halv tio stannade en taxi utanför huset och jag träffade för första gången tjejen som jag de senaste veckorna spenderat så mycket tid pratades och planerandes med. Det blev kramar och snabb rundvisning i huset innan vi traskade upp till Wahlgreens och köpte glass som vi sen avnjöt nerbäddade i sängen framför The Patriot.

Vid elva på lördagförmiddag var vi duschade, påklädda och redo för en dag på stan. Allison släppte av oss på Canal Street där vi åt lunch på Palace Café. Vi vandrade sen ner genom the French Quarter där vi tittade på en streetdance uppvisning, kollade in the French Market, Jackson Square, hamnen, shoppade och åt beignets på Café du Monde. Vi gick längs Bourbon Street tillbaka till Canal Street och drack varsin frozen daquiri och tackade både gud och och oss själva för det faktum att vi kunde spendera en februaridag i strålande sol och ingen jacka. Den svenska vintern kommer bli högst svår för mig att acceptera efter detta året.

Väl hemma igen blandade vi Malibu och ananasjuice, bytte om och peppade till festspellistan på Spotify. Middag åt vi på Lucy's där vi även hann med att prova några av deras Hawaiinspirerade drinkar i stil med "Shark Attack" och "Surf Patrol". Väl på Bourbon Street blev det besök på fem olika klubbar, timmar av dans och några mer eller mindre framgångsrika samtal med främlingar innan våra (well, i alla fall mina) fötter ville hem.

Imorse blev det sovmorgon till elva då vi begav oss ut för rundvandring i the Garden District. Vi gick bland annat förbi den helt underbara lilla parken som ligger två minuter från mitt hus - där kommer jag med all sannolikhet spendera många timmar på en filt i sommar. Lunch blev det på Saké - en av de bästa sushirestauranger jag någonsin ätit på. Muums! Sen firade vi den tjugogradiga värmen genom att sitta i solen och äta glass. Jag nästan fasar inför sommarvärmen när solen redan nu är så varm att den bränner på benen!

Kvällen spenderades på Canal Place bio där vi såg Blue Valentine. Helt okej film men det bästa var att äntligen utnyttja den lite udda restaurangtjänsten och beställa in pizza att äta till filmen. Perfekt avslut på en perfekt helg. Det har varit så roligt att ha Greta här och att visa henne New Orleans. Det har på något sätt fått mig att uppskatta staden ännu mer och att känna att den faktiskt är "min" stad nu.

Vår helg i bilder:















Postat av: Ewa

Ja, det verkar ha varit en mycket lyckad helg! Kul att det stämde så bra mellan er. Gissa om jag blir avundsjuk på vädret!?

Som vanligt skriver du med inlevelse och jättebra bilder som du har lagt ut. Puss.

2011-02-14 @ 10:31:40
Postat av: Leif

Vilken kanonhelg det verkar ha varit. Det är inte klokt vad man kan hinna med om och när man vill och orkar. Det är inte utan att man önskar man kunde varit med - åtminstone på delar av din helgs begivenheter. Kanonfint bildkollage - så kul ta del av! Här hemma har vi också vackert väder idag. Sol från en klarblå himmel med riktigt gnistrande, 3 decimeter, nysnö. Det är verkligen som att ta del av en "sagobild". Solen värmer dock inte riktigt lika bra som hos dig. - 21 grader Celcius, dvs - 5,6 grader Fahrenheit om jag räknat om rätt ! Så idag åkte mössa o vantar på.

2011-02-14 @ 11:16:50
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0