Super Bowl Sunday

Det har varit väldigt skönt att spendera helgen i McComb. Speciellt med tanke på beskedet jag fick hemifrån. Jag är så tacksam att min värdfamilj på många sätt verkligen känns som min extra-familj. De har tagit hand om mig dessa dagar och gjort allt från att köra mitt till kyrkan, så jag kunde tända ett ljus, till att ta med mig till stans bästa glassbar för att ge mig nånting annat att tänka på.

Vi kom tillbaka till New Orleans idag vid tretiden på eftermiddagen och eftersom det är Super Bowl Sunday packade vi bara ur bilen, och bytte kläder på barnen, innan vi for till vänner till Tom och Allison för att umgås och titta på matchen. Super Bowl är finalmatchen i USA:s nationella liga i amerikansk fotboll och är landets mest sedda tvsändning samt näst största högtid ur matperspektiv - endast Thanksgiving slår Super Bowl Sunday när det kommer till matkonsumtion. Årets match gick av stapeln i Arlington, Texas mellan the Pittsburgh Steelers och the Green Bay Packers. Inget av lagen väcker nån större uppståndelse i NOLA så trots att matchen visades på tre olika storbildstv hos Christine och Mickey gick den mesta tiden åt till att prata, äta och leka med barnen. Förra året var det uppenbarligen betydligt galnare då New Orleans lag The Saints vann Super Bowl. Människorna här är väldigt seriösa när det gäller football och jag har redan lärt mig The Saints hejaramsa då den spelas av varenda dj på nattklubbarna här. På game days går alla klädda i The Saints-tröjor och det finns tusen butiker här som bara säljer The Saints-souvenirer.

Nu ska jag alldeles strax tvätta bort sminket, ta på mig pyjamas och krypa ner i sängen. De kommande dagarna kommer vara fulla av jobbtimmar då jag är helt ledig nästa helg när Greta kommer hit. Så godmorgon Sverige (snart i alla fall) och godnatt USA!

 


Postat av: emelie

vad glad jag blir när jag läser att de är så fantastiska! Visst är det härligt med en bonus/extra familj? Jag har ju också en på mitt jobb, det är tryggt. Helt fantastiskt att man kan träffa så underbara och fina människor, och bara efter några veckor känns det som att man känt varandra i flera år.Hoppas du får en fin vecka mitt hjärta, tänker på dig! <3 (ps. skype vill inte fungera på min dator, tar med den till storebror så han får fixa :) )

2011-02-07 @ 09:35:58
Postat av: Leif

Skönt att ha en sådan familj - i vardag, glädje men nu också i ledsamhet. Känns bra att veta det här hemma. Super Bowl sunday - t o m hos en inte allför idrottsintresserad norrlänning i Stockholmsförsingringen noteras att denna gick av stapeln i går. Svensk media är ju inte "nyhetslös!"

2011-02-07 @ 12:42:58
Postat av: Birgitta Blomkvist

Hej Maria!

ja det måste vara svårt att få veta,sånt,när man är långt borta!För oss är det en tröst att du har en så bra värdfamilj!för det är klart at vi vill att du skulle vara här när Ingvor gick bort!

Hon led mycket av värk,sista tiden,så för hennes del var det bra.Hoppas veckan flyter bra,så det snart blir helg,och du o Greta får en kanon helg/kramar i massor

2011-02-07 @ 14:56:26
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0