Lake Pontchartrain

Vilken underbar söndag jag hade igår! På förmiddagen träffades alla au pairer, plus deras värdfamiljer, i Audubon Park. Barnen lekte, au pairer och värdföräldrar pratade och alla åt vi för många chocolate chip cookies. När alla packade in sig i bilarna för att åka hem igen styrde jag, Laura, Karo och Juliana kosan mot Mandeville, som ligger på andra sidan Lake Pontchartrain. Där mötte vi upp Lauras vän Ed och hans kusin Steven och åkte ut med deras båt på sjön. När vi satt där i solen, drack pina colada, pratade, skrattade (höll på att dö av garv då kustbevakningen stoppade oss två gånger!) och lyssnade på musik kände jag bara: jag vill aldrig lämna detta! Efter timmar av sol och bad blev det sushimiddag innan vi körde tillbaka till NOLA.

Idag har jag övningskört lite med Allison (äntligen!) så kanske är det amerikanska körkortet snart inom räckhåll. Några timmars jobb har även hunnits med och nu är det dags att bädda ner sig i sängen och somna framför nya avsnittet av R.J. Berger. Natti!




Postat av: Leif

Pina colada på söndagar - jo jag tackar jag! Badtemperaturen ser ut att vara några grader högre än i Mälaren.Sommar,sol och bad - måtte det snart vara här också!!!

2011-04-10 @ 21:31:32
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0