I am getting so hot I wanna take my clothes off



Veckan har rullat på med jobb, jobb, jobb och kvällsdejter med Lisa varje dag. Imorgonbitti åker hon iväg med sin värdfamilj till Florida i en vecka. Hur tuuuusan ska jag klara mig?

 

I helgen har jag planerat att bosätta mig vid poolen och försöka få lite färg samt njuta av det kalla vattnet. Jag får många frågor om hur vädret är här och vad temperaturen ligger på. Jag har faktiskt ingen aning om hur många grader det vanligtvis är här och även om jag visste så skulle det ändå inte ge en rättvis bild. Luften, solen, vindarna - allt känns så himla annorlunda mot hemma. 25 grader här känns inte som 25 grader i Malmö. Luften är så tung och hettan så omslutande att det kvittar hur ofta du duschar - efter fem minuter är du svettig igen. Nu, efter två månader i shorts och t-shirt, har jag accepterat det faktum att jag aldrig kommer vara riktigt torr så länge jag är här. Det jag sörjer mest är dock att fuktigheten även är helvetet på jorden för mitt hår. Jag har inte haft en enda bra hårdag sen jag kom hit och de allra flesta dagar känns det som min kaluffs gör sitt bästa för att förvandlas till dread locks helt på egen hand...


Postat av: Ewa

Verkar vara en klok och behaglig planering av helgen. Det kan vara bra att vila huvud, kropp och plånbok efter den tripp du gjorde förra helgen.

Låter svettigt med vädret! Jag laddar för junivärmen!

2011-04-23 @ 17:55:09
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0