5 månader

Igår var den första kalla dagen på år och dar. Missförstå mig rätt: jag och Lisa satt ändå i shorts och tshirt och åt glass i kvällssolen men för en gångs skull kändes det som man andades syre istället för ånga.

Efter glassätande gick vi till Prytania Theatre, en mysig gammal bio från 1915, och tittade på Water for Elephants. Tyckte den gjorde boken ganska bra rättvisa. Vaknade upp i Lisas säng imorse till vetskapen att idag har jag varit i USA i fem månader.

Under min femte månad har jag bland annat...
... varit på invigningen av Audubon Splash Park.
... åkt ut med båt på Lake Pontchartrain och solat och badat med fina vänner.
... upplevt French Quarter Festival.
... åkt och hälsat på Greta i NYC och turistat runt (public library, grand central station, the village, soho, central park, brooklyn bridge, kändisspaning)
... varit på Audubon Zoo.

Sjätte månaden börjar jag nu med att klä upp mig lite och åka med familjen till en välgörenhetsfest för stadens zoo. Låt helgen börja!

Postat av: Ellinore

Hej! Blev tipsad av en om din blogg :) Det är så att jag är i matchningsprocessen och har en otroligt bra känsla om en familj i New Orleans - Mandeville och vi ska skypa nästa helg och vi har mailat och frågat/svarat på en massa frågor och ALLT låter kanonbra och det känns som det är såååå nära att matcha! :D Hoppas!

Så det är extra roligt att läsa om någon som är på plats liksom! :D

Och OM det blir matchning så vill dom ha en i juli! :D

2011-04-30 @ 15:15:12
URL: http://elliesdiary.blogg.se/
Postat av: Ewa

Låter ju trots allt inte alltför kallt... :-)

Ännu en händelserik månad, Maria. Det är mycket du upplever och är med om under ditt år därborta. Förutom det du lyfter fram så är det ju allt som händer i vardagen också som du kommer att bära många minnen ifrån.

Kul med en svensk tjej som håller på att matcha!

2011-05-01 @ 06:21:21
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0